نوشته شده توسط : محسن

جوک های طنز کوتاه برای تلگرام و شبکه های اجتماعی

یارو هر سه ماه یه بار میره سفر اروپا
ویزاش باطل نشه
.
.

اونوقت منم روزی یه پیام میدم تو  گروه تا نندازنم بيرون

جوک

امروز تا تونستم گاز دادم و آلودگی ایجاد کردم
.
.
.
.
.
تا بتونم نقش کوچکی برای تعطیلی فردای فرزندان این مرز و بوم داشته باشم.
همچین آدمای مهربونی هستیم

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ مطالب طنز و خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

هم کف دستم می خواره هم کف پام …!
خیلی دوست دارم به خودم بقبولونم که پول میاد دستم و میرم سفر ولی…
باید برم حموم !!!

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جوکهای خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

یه مراسم دعوت شدم که توی کارت نوشته بود فقط با کراوات مشکی
.
.
.
وقتی رفتم به مراسم رسیدم دیدم بقیه پیراهن و شلوار هم پوشیدن

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جملات کوتاه طنز ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

میگن پسری که با عشقش مثل یه پرنسس رفتار میکنه
معلومه تو دستای یه ملکه بزرگ شده…!!!!
والا هر کی  به ما رسیـد ننش جادوگر شهر اوز بوده

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جملات خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

امروز يه دختره زنگ زد گفت:شماااااا؟!
منم گفتم:ببخشيد اشتباه برداشتم …!!

.

.

خودش مُرد از خنده ….فردا تشييع جنازشه!!!
ايرانسلم زنگ زد گفت خيلي بات حال کردم،
يه هفته بهت اس نميدم حال کن

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جوک های جدید و خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

طرف سوسک ببینه با دعای پدر و مادر از تو کما در میاد،
بعد مینویسه :
به من دل نبند وحشی تر از اونم که رامم کنی
مگه بوفالوئی که رام نمیشی لامصــــــب؟
منبع:ایران ناز

جک



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

دردِدل مهناز افشار با دوستان توئیتری اش

مهناز افشار

مهناز افشار

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهناز افشار پس از قرار دادن یک توئیت در حساب کابریِ خود زمینۀ پرسش و پاسخ مردم را فراهم کرد و به  برخی از سوالات آنها پاسخ داد. او پس از این گپ و گفت مجازی از توئیتری ها تشکر کرد و نوشت: "یه توییت کردم که یکدفعه شد جلسه پرسش و پاسخ! البته کلی خوب بود گپ زدن توییتری با شما مرسی که اینقدر خوب هستید آخر هفته خوبی باشه"

این بازیگر در ادامه توئیتی با این مضمون منتشر کرد؛ «حالا اون توییتایی که به ذهنم می‌رسه و نمی‌شه منتشر کرد به کنار، یه چیزای می‌نویسید که آخ دلم می‌خواد بگم هرچی شد مهم نیست و ریتوییت کنم» تا نشان دهد از همه نظرات و سوالات هم دل خوشی ندارد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

مهناز افشار



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

مصوبه حذف 24 میلیون یارانه بگیر سیاسی است

سعید لیلاز کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که آثارحذف 24 میلیون یارانه بگیر که براساس مصوبه مجلس در سال آخر دولت یازدهم تکلیف شده چیست،اظهارداشت: به نظر من این استدلال ضعیفی است که بگوییم این حذف بر روی مردم  در حمایت از دولت تاثیر می گذارد،زیرا مساله خیلی مهمتراز آثار حذف بر دولت آقای روحانی است.

یارانه

وی افزود: وقتی که یارانه ها برقرار می شد،نه آقای توکلی و نه همفکرانش کوچکترین اعتراضی به دولت آقای احمدی نژاد نکردند؛ چه وقتی که در مرحله تصویب بود و چه زمانی که مصوبه اجرایی نشد .اگر بنا بود که مصوبه درست اجرا شود باید مبلغ کل حذف یارانه ها  که ماهانه نفری 27 هزارتومان بود به مردم پرداخت می شد.ضمن اینکه از این مبلغ 13 هزار 500 تومان سهم واقعی مردم بود.

لیلاز تصریح کرد:اما دولت این مصوبه را اجرا نکرد، چون از نظر سیاسی نفعی برای دولت آقای احمدی نژاد نداشت. آن زمان آقای توکلی از نظر سیاسی در زمره طرفداران و ساکتان دولت بود.آنها اعتراض نکردند.

وی با بیان اینکه اگر استدلال آقای توکلی یا طراحان حذف 24 میلیون یارانه بگیر درست است،چرا آن زمان چنین پرداختی را تصویب کردند، گفت: اول اینکه طرح پرداخت یارانه نقدی که در دولت ماقبل احمدی نژاد تصویب نشده بود،بلکه خود آنها تصویب کردند .دوم اینکه چرا وقتی که دولت تخطی کرد هشدار ندادند و ملاحظات قانونی را در نظر نگرفتند؟ چرا از دولت سئوال نکردند که چرا این میزان  یرانه می پردازد؟

لیلاز عنوان کرد: در واقع آنچه در 5 سال گذشته،در مساله یارانه ها اتفاق افتاده این است که از کیسه و ذخیره آیندگان می خوریم و این کاری است که آقای احمدی نژاد لایحه اش را به مجلس برد و آقای توکلی و همفکرانش آن را تصویب کردند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به طرح قانون بانکداری بدون ربا که در مجلس قبل تهیه شد،یادآور شد: در این طرح شروط فقهی برای هر بانک ارایه شده و تلاش شده که بانک مرکزی از  تسلط دولت خارج شود و یک طرح سیاسی است. هیچ کدام از مصوبات 7 اسفند به بعد مصوبه با کار کارشناسی و منطبق بر استدلال نبوده است.

وی گفت: لذا به نمایندگان مجلس جدید پیشنهاد می شود که تمام مصوبات 7 اسفند به بعد را با طرحی دوباره بررسی کنند.

لیلاز در پاسخ به این سئوال که آیا روش حذف 24 میلیون یارانه بگیر در عرض یکسال علمی است یا خیر، گفت:همه ما ساختار اجرایی و تصمیم گیری دولت در ایران را می شناسیم  و می دانیم که درطول  6 ماه امکان حذف 24 میلیون نفر یارانه بگیر بدون آسیب جدی به بدنه اجتماعی یارانه گیرندگان ،وجود ندارد.

او گفت: آقای توکلی هم این موضوع  را می داند؛ بنابراین تصمیم آقای توکلی و دوستانشان اساسا یک مصوبه سیاسی بود و این مصوبه کارشناسی و اقتصادی نیست.
منبع:خبرآنلاین

یارانه



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

چرا ازدواج موقت در کشور رشد داشته

سلامت نیوز : یک جامعه شناس درخصوص رشد ازدواج موقت در جامعه با بیان اینکه ازدواج موقت بنیان خانواده را تضعیف می کند، دلایل، آسیب ها و ارائه راه های جلوگیری از این موضوع را تشریح کرد.

ازدواج موقت

امان الله قرایی مقدم در گفت و گو با پانا، با اشاره به افزایش آمار ازدواج موقت در جامعه اظهار داشت: ازدواج موقت بیشتر مربوط به طبقات بالای جامعه و افراد مرفه بوده و این امر در گذشته نیز مرسوم بوده است.
این جامعه شناس و استاد دانشگاه افزود: افرادی به سمت ازدواج موقت روی می آوردند که از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشند.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی می خواهند ازدواج موقت را در کشور شرعی کرده و آن را گسترش دهند ضمن اینکه تعداد افرادی که ازدواج دائم می کنند کم شده، چرا که ازدواج دائم برای افراد هزینه بر شده است. بنابراین در واقع باید معنا و مفهوم ازدواج موقت تعریف شود و بدانیم که ازدواج موقت آیا همان صیغه بوده و یا مورد دیگری است.
این جامعه شناس افزود: متاسفانه ازدواج موقت با قوانینی که از قبل بود، منافات دارد. ازدواج موقت برای جامعه مصیبت محسوب می شود چرا که بنیان خانواده را تضعیف می کند و نمی توان به آن امیدوار بود و در واقع بنیان بدی را بجای می گذارد.
آسیب‌های ازدواج موقت در جامعه
قرایی مقدم در ادامه با اشاره به آسیب هایی که موضوع ازدواج موقت در جامعه ایجاد می کند نیز گفت: ازدواج موقت علاوه بر اینکه بنیان خانواده را تضعیف می کند، بنیاد بدی را هم در میان زندگی اینگونه افراد ایجاد می کند لذا ما نباید امری را در جامعه شایع کنیم که ضد خانواده و ضد آداب و رسوم کشور است.
وقتی خانواده تضعیف شود همه جامعه تحت تأثیر قرار می گیرد
این استاد دانشگاه یادآور شد: بچه هایی که حاصل این ازدواج موقت هستند، بلاتکلیف می شوند ضمن اینکه اختلافات خانوادگی را بالا می برد و ممکن است فرزندان این افراد به انواع آسیب های اجتماعی روی آروند. ما نباید اقدامی انجام دهیم که بنیان خانواده را از میان ببرد چرا که وقتی خانواده تضعیف شود همه ابعاد جامعه تحت تأثیر قرار می گیرند.
قرایی مقدم ادامه داد: در سال 1978 تنها کشورهایی که با سقط جنین مخالفت کردند آمریکا و ایران بودند و ما معتقد هستیم که نباید کاری کرد که خانواده تضعیف شود. از طرفی بر این عقیده هستیم که تنها مساله تشکیل خانواده غریزه جنسی نیست بلکه بقای نسل و همچنین بنای اقتصاد جامعه است ضمن اینکه سیاست کشور نیز به آن مربوط می شود.
وی اضافه کرد: در کشورهای آمریکایی هزاران فیلم برای تقویت بنیان خانواده ساخته می شود و خانواده را تقویت می کنند اما ما نباید در کشور اسلامی اقداماتی انجام دهیم که بنیان خانواده در آن رو به نابودی برود.
راه های جلوگیری از افزایش ازدواج موقت در جامعه
این جامعه شناس با اشاره به راه هایی که از افزایش ازدواج موقت جلوگیری کند نیز گفت: یکی از اقدامات این است که برای جوانان در جامعه کار تولید کنیم. در حال حاضر در کشور 45 درصد بیکار هستند که از این میان 27 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند و این افراد در سنین 15 تا 24 سال سن هستند و این یعنی که در این سنین ازدواج صورت نمی گیرد.
وی تصریح کرد: ازدواج درآمد می خواد لذا وقتی شرایط ازدواج فراهم نباشد جوانان به مسایلی از قبیل ازدواج موقت روی می آورند. بنابراین یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام داد رفع بیکاری برای جوانان است تا از این طریق بتوانند بسوی تشکیل خانواده بروند.
قرایی مقدم گفت: ازدواج موقت آینده ای را برای جوانان فراهم نمی کند و به جدایی منجر می شود.
در هفته ای که گذشت احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در نشستی خبری از کاهش 5 درصدی ازدواج و افزایش 7 درصدی طلاق در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داده و اعلام کرد که در 6 ماهه نخست سال جاری 395 هزار و 626 ازدواج و 76 هزار و 644 طلاق در دفاتر ثبت شده است. همچنین در سال جاری 146 ازدواج موقت تا کنون ثبت شده تصریح کرد: در سال جاری ازدواج موقت نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.
منبع:پانا

ازدواج موقت



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

تعبیر خواب كوه

کس

کوه
حضرت دانيال گويد: اگر كسي درخواب خود را بر سر كوهي بيند، دليل است در پناه بزرگي رود. اگر بيند كوه از جاي بركند، دليل كه بزرگي را قهر كند. اگر بيند در كوهي مُقام بساخت، دليل كه مقرب پادشاه شود. محمدبن سيرين گويد: اگر بيندبر سر كوهي بانگ نماز گفت يا نماز كرد، دليل است كارش بالا گيرد. اگر ديد كه بر دامن كوهي مقام نمود و بيفتاد، دليل غم است. جابرمغربي گويد: اگر بيند كوهي بجنبد، دليل كه بزرگي از آن ديار رنجور شود. اگر بيند كوهي مي كند و بر وي آسان است، دليل كه كسي چيزي به وي دهد. اگر بيند بر كوه قاف ...

نشسته است، دليل است اجلش نزديك بود. اگر در خواب خود را به كوه طور بيند، دليل است معتقد پادشاه شود. اگر بر كوه لسان بيند، دليل است با علما صحبت دارد. اگر بيند در كوهي شد، دليل است در زندانش نمايند يا بميرد. اگر ديد در كوه سوراخي بود و در آنجا رفت، دليل كه از راز پادشاه آگاه شود. اگر بيند كه از كوه سنگ برمي گرفت و از هر جا كه بود مي انداخت، دليل كه نامه هاي پراكنده نويسد. اگر بيند از كوه يفتاد، دليل است مرادش برنيابد. اگر بيند نردباني بسته بود از كچ و او بدان نردبان بر سركوه رفت، دليل است مرادش زود برآيد. اگر نردبان را از گل و خشت بيند به تاويل نيكوتر است. اگر نردبان را از مس و برنج بيند، دليل نامرادي است. اگر از آهن بيند، دليل قوت است اگر بيند بر سر كوهي بلند ايستاده بود، دليل است مقرب پادشاه شود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن كوه در خواب بر پنج وجه است.اول: پادشاهي. دوم: دليري. سوم: ظفريافتن. چهارم: بلندي. پنجم: رئيسي. اگر بيند بر كوه نتوانست شدن، دليل نامرداي است. محمدبن سيرين گويد: ديدن كوه در خواب، دليل مال بود كه به حيله به دست آيد. اگر بيندكه در كوه پنهان شد و راه بيرون آمدن نداشت، دليل كه او را به حيله در كاري اندازند و از آن كار به دشواري خلاصي يابد. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كوه مي كند، دليل كه با مردم حيله كند. اگر بيند در كوهي است و بيرون نتوانست آمدن، دليل كه در كاري بماند و خلاصي نيابد. 

کس



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

چه موقعی باید رابطه جنسی را به تاخیر انداخت؟

سلامت نیوز: اگر شما در دوره نامزدی به یک رابطه جدی و بلند مدت (ازدواج) می اندیشید بهتر است رابطه جنسی را به پس از ازدواج موکول کنید. به دلایل زیر:

رابطه جنسی

1- افراد مختلف نسبت به رابطه جنسی دید متفاوتی دارند: رابطه جنسی برای آنان میتواند به مفهوم تعهد، سرگرمی، لذت صرف، صمیمیت و یا هیچ چیز باشد. بهتر آنست که شما تا زمانی که شناخت کافی نسبت به فرد و نحوه نگرش وی به رابطه جنسی پیدا نکرده اید اقدام به برقراری رابطه جنسی نکنید. زیرا برای مثال اگر شما به رابطه جنسی به دید تعهد و صمیمیت بنگرید و به امید آنکه با برقراری رابطه جنسی محبوب خود را از دست نخواهید داد و به عکس از نظر فرد محبوب شما رابطه جنسی یک لذتجویی صرف باشد آنوقت اندوه بزرگ و سرنوشت غم انگیزی را برای خود رقم زده اید.

2- صرفنظر از آنکه شما چگونه می اندیشید، رابطه جنسی پیامدها و تاثیرات شگرف و مهمی را در بر خواهد داشت.


3- رابطه جنسی احساسات شما را تحت الشعاع قرار داده و آنها را تشدید، لجام گسیخته و یا منحرف میسازد: مغز انسان در سیر تکاملی خود به گونه ای طراحی گردیده است که هنگام مواجهه با موقعیتهای امکان برقراری رابطه جنسی همچون شرایط تهدید آمیز مواد شیمیایی خاصی را آزاد میسازد که روند اندیشیدن را متوقف میسازند. در واقع شما را ناخودآگاه به برقراری رابطه جنسی هدایت میکند تا شما قادر باشید با تولید مثل به بقاء خود ادامه دهید. اما آیا این موقعیتها همان جایی ست که شما میخواهید با یک فردی که شناخت چندانی از وی ندارید باشید؟ بنابراین در مرحله تعیین کننده شناخت فرد شما از هوشیاری کافی برای اتخاذ تصمیمات منطقی برخوردار نخواهید بود.


4- رابطه جنسی مواد شیمیایی پیوند دهنده و دلبسته کننده آزاد میسازد: برقراری رابطه جنسی در دو جنس موجب آزاد سازی مواد شیمایی میگردد که احساس دلبستگی را در آنها پدید می آورد. آیا شما میخواهید اجازه دهید تا مواد شیمیایی مغز شما برای شما تصمیم گیری کنند که به چه کسی دلبستگی پیدا کنید؟ دست نگه دارید شما با این کار رنج بزرگی را به جان خواهید خرید زمانی که باید از نامزد خود جدا گردید اما به سبب برقراری رابطه جنسی به وی دلبسته شده اید.


5- رابطه جنسی دامنه انتخاب شما را محدود میسازد: رابطه جنسی شما را ملزم میسازد تا شتابزده و خیلی زود هنگام در مورد رابطه تان تصمیم بگیرید و سناریوی دهشتناک تر آنکه باردار بودن، شما را در امر تصمیم گیری و انتخاب در تنگنا قرار دهد. هنگامی که با نامزد خود رابطه جنسی برقرار نکرده باشید آسانتر میتوانید خود را از یک ازدواج نادرست بیرون بکشید.


6- انتظار و پیش بینی استرس زاست، اما شیرین و مهیج: یکدیگر را از آن محروم نسازید. این در سرشت انسان است که چیزی را که با تلاش و انتظار بیشتر بدست می آورد، بیشتر هم قدرش را می داند. همچنین رابطه جنسی زود هنگام مرحله خیالپردازیها و رویاهای ما نسبت به محبوبمان را عملا حذف میکند و شور و هیجان عاشقی را کمرنگ و کسالت بار میسازد.


7- برقراری رابطه جنسی زود هنگام و شتابزده بر عدم خویشتنداری و فقدان احترام دلالت دارد: زمانی که نامزد شما این فرصت را به شما نمیدهد تا پس از شناخت کافی و مبتنی بر عقل و رضایت کامل شما رابطه جنسی آغاز گردد و یا به شما تنها به یک ابزار جنسی مینگرد در واقع احترامی برای شما قائل نیست. همچنین عدم توانایی در کنترل غرایز در فرد میتواند گواهی بر بی ارادگی و خیانت کار بودن وی نیز باشد. اینگونه نتیجه گیری ها ممکن است کاملا غلط و نادرست باشد اما چرا باید یک موضوع پیچیده را بغرنج تر کرد؟


8- پیشگیری از بیماریهای مقاربتی: شما هنگامی که نسبت به طرف مقابل خود شناخت کافی ندارید هرگز نباید ریسک کنید و خود را در معرض انواع بیماریهای آمیزشی قرار دهید.

9- مردان بی انگیزه: یکی از مهمترین انگیزه های مردان از برقراری رابطه با جنس مخالف خود امید به برقراری رابطه جنسی با وی است. بنابراین دختران نباید زود هنگام و شتابزده اقدام به برقراری رابطه جنسی کنند زیرا با این کار ممکن است شانس خود را برای ازدواج با فرد به میزان زیادی از دست بدهند. همچنین دخترانی که خیلی زود به رابطه جنسی تن میدهند نزد مردان ارج و قربی نخواهند داشت.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

رابطه جنسی



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

مسموم شدن 60 دانشجوی دختر دانشگاه گنبدکاووس

جعفر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گلستان، با اعلام این مطلب از پیگیری موضوع تا یافتن عوامل اصلی مسمومیت غذایی دانشجویان خبر داد و گفت: کارشناسان مربو‌طه با مراجعه به خوابگاه و محل پخت غذا، نمونه هایی از غذا، آب و سبزیجات برداشته و به آزمایشگاه ارسال کردند.

دختر

وی افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان سعی شد به تنوع غذایی دانشجویان اضافه شود و یکی از احتمالات مطرح در ایجاد مسمویت غذایی، سبزی مصرفی دانشجویان بوده است. هنوز نتیجه آزمایشات مشخص نیست و دلایل قطعی ایجاد مسمومیت، پس از انجام آزمایشات لازم مشخص میشود. تا آن زمان، مواد غذایی که احتمال ایجاد مسمومیت غذایی در آن ها وجود دارد از برنامه تغذیه دانشجویان حذف شده و با استفاده از نظرات کارشناسان مرکز بهداشت، در برنامه غذایی دانشجویان تغییرات لازم ایجاد خواهد شد.
رسول صلاحی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس نیز گفت: سبزی آلوده عامل مسمومیت ۶۰ دانشجوی دانشگاه گنبدکاووس در خوابگاه دانشجویان بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از بروز علائم مسمویت غذایی، کارشناسان بهداشت محیط و کارشناسان تغذیه در محل خوابگاه دانشجویان گنبدکاووس حضور یافتند.

صلاحی با اشاره به مسمومیت 60 نفر از دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس پس از افطار افزود: ابتدا احتمال آلودگی و بهداشتی نبودن آب آشامیدنی مصرفی داده شد، اما پس از بررسی‌های انجام شده این موضوع رد شد و پس از بررسی موادغذائی توزیع شده بین دانشجویان مشخص شد که سبزی آلوده و غیربهداشتی عامل مسمومیت دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس بوده است.

صلاحی گفت: بر اثر مصرف این سبزی‌های آلوده 60 دانشجو مسموم شده و به مراکز درمانی منتقل شدند که اکنون حال دانشجویان رو به بهبود است و بیشتر آنان مرخص شده‌اند. مرکز فروش و توزیع این سبزی‌ها نیز شناسائی شده و با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: به مسئولان دانشگاه نیز اخطاریه لازم داده شده و بر توزیع موادغذایی بین دانشجویان نظارت لازم را داشته و از مراکز مجاز و دارای کارت بهداشتی مواد غذائی تهیه کنند.

دختر



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

انتخاب کاندوم و روش تهیه کردن کاندوم

انتخاب کاندوم

کاندوم یک وسیلهٔ بهداشتی به شمار می‌رود و گزیدن کاندوم مناسب و استاندارد با سلامتی جنسی کوتاه مدت و دراز مدت شرکای جنسی ارتباط مستقیم دارد. بنا بر توصیه‌های اف‌دی‌ای، در هنگام خرید باید به موارد زیر توجه کرد:[۷]

کاندوم مردانه

    کاندوم از جنس لاتکس باشد.
    کاندوم در بسته‌بندی مناسب باشد و به هیچ عنوان باز، درز دار، سوراخ، یا خراشدار نباشد. به تاریخ انقضاء دقت شود.
    کاندوم باید روی آلت جنسی را کامل بپوشاند.
    در صورت استفاده از روان‌کننده‌ها (Lubricant)، تنها از نوع آبی (water-based lubricant) باشد.
    از استفاده از مواد زائد، بویژه کرم‌های مجزای ضمیمه شده، بشدت پرهیز نمایید. بسیاری از محلول‌های شیمیایی استفاده شده موجب آسیب‌های جنسی کوتاه مدت و دراز مدت می‌شوند.

نکات دیگری که می‌تواند در شناسایی برند کاندوم کمک کنند:

    داشتن استانداردهای بین‌المللی مانند اف‌دی‌ای FDA، می‌توانند کمک خوبی در انتخاب کاندوم باشند. هرچند داشتن گواهی اف‌دی‌ای FDA برای فروش کاندوم‌ها در ایران الزامی نیست، اما داشتن گواهینامه اف‌دی‌ای نشاندهده تأیید و آزمایش برند با دقت ۹۹٫۶ درصد توسط وزارت بهداشت آمریکا، و تأیید سالم بودن برند توسط اف‌دی‌ای است.[۸]

کاندوم‌های مورد تأیید FDA (وزارت بهداشت آمریکا) در تنها سایت رسمی این نهاد، FDA (بخش تجهیزات پزشکی) لیست شده‌اند؛ بنابراین صرف اینکه سازنده کاندوم نشان FDA را بر روی محصولش درج کند نشان دهندهٔ تأیید توسط اف‌دی‌ای نیست.
تهیهٔ کاندوم

در بسیاری کشورها کاندوم علاوه بر این که از طریق داروخانه قابل تهیه‌است، از طریق مراکز بهداشتی نیز به رایگان قابل تهیه می‌باشد. در ایران، کاندوم مردانه را می‌توان از خانه‌های بهداشت روستایی، مراکز بهداشتی–درمانی روستایی و شهری، درمانگاههای دولتی و کلینیک‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری به صورت رایگان دریافت کرد.[۹] همچنین تمام داروخانهها در ایران موظفند بدون پرس و جو کاندوم را به هر خریدار، صرف نظر از سن و جنس بفروشند. همچنین امکان تهیه کاندوم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران فراهم شده‌است[نیازمند منبع].

در آذر ماه ۹۱ با تصویب دولت وقت، ثبت سفارش واردات کاندوم به عنوان یکی از کالاهای «غیرضروری و لوکس» به کشور ایران ممنوع شد. به گمان برخی هدف این قانون پیشبرد سیاست افزایش جمعیت در کشور و کمک به تولید ملی است. طبق آمار سالانه بیش از ۷۰ میلیون کاندوم در داخل کشور تولید می‌شود. این رقم، سه چهارم نیاز مردم ایران به این کالا را تأمین می‌کند.

کاندوم زنانه



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

جمع آوری محصولات مارزاتی در امریکا

شرکت ایتالیایی مازراتی فراخوان دیگری را برای سدان های لوکسش در ایالات متحده اعلام کرد که 26 هزار دستگاه خودرو را در بر می گیرد.

قیمت خودرو


در پی ارجاع شکایات مشتریان در مورد صدای مشکوکی که از محور عقب خودروهای مازراتی تولید می شد، این شرکت تحقیقات جدیدی را آغاز کرد  و متوجه شد که ممکن است برخی از اتصالات این قسمت به درستی سفت نشده باشد در صورت جدی نگرفتن این مسئله ممکن است شاهد جدا شدن قطعات از دست رفتن کنترل خودرو و در نتیجه افزایش ریسک تصادف شود.

این شرکت فرآیند اطلاع رسانی به مالکان خودروهای دیگری جهت بررسی و تعمیر احتمالی محور عقب را آغاز خواهد کرد. احتمالا طبق پیش بینی های انجام شده فراخوان از یکم جولای آغاز می شود. این فراخوان تعداد 26464 دستگاه از خودروهای مدل 2014 تا 2016 کواتروپرته و گیبلی تولیدی بین فوریه 2013 تا سپتامبر 2015 را شامل می شود.

پیش از این نیز تعداد 28235 دستگاه از خودروهای لوکس فوق به دلیل احتمال گیر کردن زیر پایی های شان به پدال گاز فراخوان شده بودند. به علاوه 984 دستگاه کواتروپرته GTS نیز در ماه اکتبر به دلیل مشکلات برقی که احتمال آتش سوزی را افزایش می داد جمع آوری شدند.
منبع:خبر ماشین

قیمت ماشین



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

15 نکته جالب و خواندنی در مورد جن

جن

فراماسونها ۱۳ راز مخفی دارند که در زمان عضویت در لژ ها در گوش انها به ارامی گفته میشود اما بنده بدون هیچ ملاحظه ای به بازگویی انها میپردازم راز هفتم ماسونها جن آبی هست یا همانBlue jin هست خدمت دوستانی که میگویند فراماسونری ربطی به شیطان پرستی ندارد از این بعد اسرار را بدون ملاحظه بازگو میکنم اما ۱۵ نکته…

۱) جن جانوریست دارای شعور؛ و فیزیکی غیر ارگانیک ؛ که از لحاظ شان وجودی ؛ از دید ادیان پایینتر از انسان و بالاتر از حیوان جای می گیرد .در فرهنگ فارسی به آن دیو و در فرهنگ عرب به آن جن و در فرهنگ لاتین demon یا jinn نام گرفته است. جن به معنای چیزی است که؛ پوشیده شده ؛و منظور پوشیده ماندن او از حواس ماست.

۲) خصوصیات فیزیکی جن از دید انسان؛ اعجاب آور است. عنصر اصلی وجودی جن آتش است وبه علت نداشتن عنصر خاک ؛در وجودش مانند بارباپاپا ؛می تواند به هر شکل و اندازه ای تبدیل شود. و بسیاری از چیزها را در یک آن ؛جا به جا کند .همچنین سرعت نقل مکان بسیار بالایی دارد. می تواند مثلا ظرف ۵ دقیقه فاصله بین لاهور و تهران را طی کرده و برگردد.

۳) جن ابزار ساز نیست ؛ وبه علت خصوصیات فیزیکی منحصر بفرد ؛قادر است در هر مکان و شرایطی زندگی کند ؛وبرای همین به خانه و مسکن نیازی ندارد. زیرا سرما و گرما و باد و بوران بر او کارگر نیست .جن به وسایل حمل و نقل بی نیاز است ؛ و از اینجا می توان فهمید که جن ها دارای صنعت و تکنولوژی نیستند ؛ و شهر و کاشانه ای ندارند مکان معمول زندگی آنها کوه وجنگل و دشت است.

۴) جن مانند همه جانداران غذا مصرف می کند . اما به مقداری بسیار کمتر از انسان.

۵) جن ها مثل انسان جنسیت ونر یا ماده دارند . تولید مثل می کنند و تشکیل خانواده می دهند ؛ و به صورت جماعت زندگی می کنند و جامعه ندارند.

۶) جن نسبت به انسان زیاد عمر می کند . حدود ۱۰۰۰ سال به بالا .جن هایی که در سوره ی جن از آنها نام برده شده ؛ که وقتی اولین بار آیات قرآن

را شنیدند ؛ از شدت ازدحام داشتند بر سر هم خراب می شدند ؛ احتمالا هنوز زنده اند . جن ها مانند انسان داناونادان ؛ .فرمانده و فرمانبردار ؛ ارباب و بنده ؛ کافر و متدین ؛ شفیق و شرور دارند.وقتی که مردند از بین میروند و نیازی به قبر و گورستان ندارند.

۷) جن دارای عقل است . اما نه عقل ابزار ساز و عقل فلسفی و خلاقیت هنری .عقل جن به معنای قوه ی ارزیابی امور روزمره یا همان عقل معاش ؛ و قوه تشخیص است ؛ به اضافه هوشی سرشار ؛ اعم از قدرت خواندن فکر و جستجو و یافتن گذشته و آینده.

۸) جن ها مانند انسان نامگذاری می شوند ؛ و دارای اسم و رسم و شهرت هستند دارای زبان خاص ؛ و قوه تکلم هستند و قادر به فهم زبان آدمیان.

۹) معروف ترین جن ؛ ابلیس ؛ یا همان شیطان نام دارد ؛ که وصف حال او را شنیده اید ؛ که چون بسیار در قرب به حق کوشید به جایگاه فرشته های مقرب رسید ؛ اما چون حاضر به سجده بر انسان ؛ انچنان به درگاه الهی نزدیک شده بود که لقب عزازییل گرفته بود یعنی عزیز خدا اما بعد از نا فرمانی به ابلیس یعنی نا امید از رحمت الهی

۱۰) جن در شرایطی قادر به تسخیر انسان ؛ و انسان در شرایطی ؛ قادر به تسخیر جن است . انسان مسخر شده را مجنون؛ یا دیوانه ؛یا دیو زده ؛ و جن تسخیر شده را ؛موکل می نامند. گویند خود جنیان بر سه قسمند: دیو.؛جن وپری ؛که از لحاظ مکانی ؛ مادون فرشته هستند.

۱۱) جن می تواند در مواردی تربیت شده ؛ به انسان خدمت کند. چنین سنتی در میان جنگیران ایران و پاکستان وهند وجود دارد . اما به طور کل ؛ نه بودا ؛ نه دالای لاما ؛ نه اولیا الله ؛ و نه عرفا و نه پیامبران هیچکدام ؛به مدد خواستن از موجوداتی که مثل انسان ؛خطا و اشتباه و گناه می کنند ؛توصیه نکرده اند اما همگی؛ وجود آنها را تایید کرده اند .

۱۲) جنیان مانند امواج رادیویی و ماهواره ای ؛با ما هستند ظاهر نمی شوند ؛اما حاضرمی شوند و بعضی از انها ؛درخانه ها و بدن شخصیت های ضعیف ؛رفت و آمد می کنند. یکی از راه های دور کردن جنهای مزاحم ؛خواندن و آویختن ۴ آیه از قران است ؛ که با قل شروع می شوند . و بسیاری ادعیه ؛که درکتب مختلف وجود دارند.اماراه دورکردن انسان شرورچیست!؟

۱۳) جن ها ؛ بعضی از ما را؛ به شکل همزاد و غیر همزاد دوست دارند؛ کمکمان می کنند ؛همینطور جواهرات و اشیای قیمتی ما ؛ازجمله انگشترهایی با نگین سنگ (مخصوصا عقیق)را بسیار دوست دارند (ومخصوصا اگر بر آن آیات و اوراد حک شده باشند) .اگر دوستمان داشته باشندو سخنی باماداشته باشند ؛بیشتربه خوابمان می ایند و دلسوزی خود را اعلام می کنند .خیلی ازآنها خدمتگذار ارواح اولیا هستند و دست ماراگرفته اندو خیلی ها هم به کرداراکثرآدمیان اهل شیطنت.بیشتر آنها بی ضررند و مثل ما گرفتار این دنیا و درگیر و دار تقدیر خویشند.

۱۴) اما آنان که ماورای طبیعت ؛ و موجوداتش را باور ندارند؛ چند دسته اند :کسانی که انچه که نمی بینند را باور ندارند . اینها معمولا فقط آنتی تزقصه های جن وپری مادربزرگ ها هستند؛ که حتی زحمت دانستن کوچک ترین اطلاعاتی جز نقد داستان گرمابه های تاریک وکوتوله های پاسمی و عروسی جن ها رابه خودشان نداده اند. این تیپ آدمها از ۷ سالگی که مادر بزرگه داستان های جن وپری را برای ترساندن و خواب کردنشان تعریف می کرده ؛هنوز زیر لحاف هستند.و یا اینکه هارد دیسک کوچکشان از مسئله پر شده و دیگر تاب و یارای درک و پذیرش راز را ندارند.مثل من چهارتا کتاب خوانده اند و تمام ماجرا را در همان چهارتا دیده اند.و گروهی که پوچ یا ابسورد هستند: کسانی که خویش را منکرند چه رسد به ماورای خویش . و گروه آخر کسانی که جنها ؛ دستشان می اندازند و در مجالس احضار ارواح ؛در نقش یک روح برایشان شیرین کاری می کنند ؛تا فردا در مدح روح ؛کتاب چاپ کنند و جایزه بگیرند. جن برای انسان ؛ از انسان خطرناک تر نیست . همانطور که انسان برای کوسه ؛ از کوسه خطرناک تر است!(در تاریخ بشر حتی یک مورد مرگ انسان به دست جن گزارش نشده در حالی که فقط در دوره حکومت استالین ۳۵ میلیون روس به قتل رسیدند آمار کشتار جنگ های مذهبی صلیبی و جنگ های جهانی و قومی و قبیله ای پیش کش) در حقیقت هیچ چیز ؛ هراس ناک تر و هوس ناک تر از انسان نیست ؛ که به قول توماس هابز :انسان گرگ انسان است.

۱۵) در کل؛ و بدون در نظر گرفتن موارد خاص ؛ آنها به ما کاری ندارند .ماهم به آنها کاری نداریم . ازدود و دم و سر و صداهای شهر و بوی فاضلاب و …… فراریند .مثل ما کار و مکافات دارند. و دست آخر اینکه ؛به عقیده من: با تمام این اوصاف ؛تفاوت اساسی با ما ندارند زیرا که : آنها هم رنج می کشند.

جن



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

تاریخچه پول فلزی و سکه و سکه‌های یادبود

قیمت سکه


تاریخچه پول فلزی و سکه

پول فلزی کشف شده در جهان در موهنجودارو (در پاکستان فعلی) بدست آمده‌است که حدود ۵۰۰۰ سال پیش تهیه شده‌است. در شوش در جنوب غربی ایران حلقه‌های متعلق به ۴۰۰۰ سال پیش در کشفیات باستان‌شناسی فرانسویان بدست آمده‌است؛ کهن‌ترین سکه یافت شده در جهان متعلق به سناخریب پادشاه آشور است که حدود ۲۷۰۰ سال پیش تهیه شده‌است. در همین حدود (۲۷۰۰–۲۶۰۰ سال پیش) در لیدیه (واقع در ترکیه کنونی) سکه‌های از جنس الکتروم ضرب شد. سکه‌های که شاهنشاه لیدیه رواج داد بنابر نام شاهنشاه یعنی کرزوش به کرزویید (کرزوسی) معروف گشت. بعد از فتح لیدیه توسط کورش بزرگ شاهنشاه ایرانی این سکه‌های در ایران آن زمان (۲۵۵۰ سال پیش) رواج یافت. در زمان داریوش بزرگ وی سکه‌های دریک طلا و سیگل یا شِکِل نقره ضرب کرد.
سکه یادبود روز مادر، با نقش نیمرخ رضا شاه پهلوی و ملکه مادر، سال ۱۳۵۵
سکه‌های یادبود
سکه‌های یادبود سکه‌هایی هستند که در مناسبت‌های مذهبی و سیاسی خاص یا در گرامی‌داشت چهره‌های علمی و فرهنگی هر کشور ضرب می‌شوند. سکه‌های یادبود می‌توانند در قالب سکه‌های رایج کشور یا به صورت سکه‌های نقره و طلای یادبود که در گردش نیستند باشد. سکه یک ریالی (FAO) در سال‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ و ۱۳۵۳.
سکه ده ریالی (FAO) سال ۱۳۴۸.
سکه‌های ۱ و۲ و۵ و ۱۰ و ۲۰ ریالی پنجاهمین سال سلطنت پهلوی ۱۳۵۵. (روی سکه‌ها تاریخ ۲۵۳۵ شاهنشاهی ضرب شده‌است).
سکه ۲۰ ریالی بازی‌های آسیایی تهران ۱۳۵۳.
سکه ۲۰ ریالی (FAO) سال ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷.
سکه ۲۰ ریالی یادبود پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک ملی ایران (شهریور ۱۳۵۷).

قیمت طلا



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

نکات و توضیحاتی جالب درباره تلگرام

تلگرام

پیام‌رسان تلگرام (به انگلیسی: Telegram) یک سرویس پیام‌رسان متن‌باز چندسکویی مبتنی بر رایانش ابری[۷] است. کاربران تلگرام می‌توانند پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و اسناد (همه انواع پرونده‌ها پشتیبانی می‌شود) خودویرانگر و رمزنگاری‌شده تبادل کنند. تلگرام رسماً برای اندروید، ویندوز فون و آی‌اواس[۸] (از جمله تبلت‌ها و دستگاه‌های بدون وای-فای) در دسترس است. نرم‌افزارهای کلاینت غیررسمی برای نسخه وب،[۹] نسخه اواس ده، نسخه لینوکس و یک کلاینت دسکتاپ ویندوز از توسعه‌دهنده‌های مستقل که از رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار تلگرام استفاده می‌کنند در دسترس هستند.[۱۰][۱۱] کاربران نرم‌افزار امکان تبادل پیام، عکس، ویدیو و فایل تا حجم ۱٬۵ گیگابایت را دارند. تلگرام توسط دو برادر با نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف به بازار آمد. پاول دورف برادر کوچک نیکلای دورف است و سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی در آلمان دارد که پشتیبان مالی پروژه است. تلگرام توسط یک سازمان غیرانتفاعی آلمانی متعلق به کارآفرین و نیکوکار روس پاول دورف اداره می‌شود.

معماری
پروتکل

پروتکل تازه‌ساخت MTProto توسط نیکلای دورف بر مبنای رمزنگاری ای‌ئی‌اس ۲۵۶ بیتی متقارن، رمزنگاری آراس‌ای ۲۰۴۸ و پروتکل تبادل کلید دیفی-هلمن است.
پروانه

همهٔ نرم‌افزارهای رسمی تلگرام (و چند نرم‌افزار غیررسمی) متن‌باز هستند.[۱۲] هرچند، نرم‌افزار سمت سرور تلگرام مالکیتی است. پاول دورف گفته است کد سرور نرم‌افزار آزاد نیست زیرا معماری تلگرام نیاز دارد دوباره طراحی شود تا به سرورهای مستقل اجازه دهد مانند یک اَبرِ تلگرام متحد کار کند.[۱۳]
امنیت

سازندگان تلگرام بر امنیت برنامه خود تأکید بسیاری دارند. در نوامبر سال ۲۰۱۴ یک جایزه سیصد هزار دلاری برای یافتن باگ بر روی تلگرام اعلام شد[۱۴] که خود نشان از اطمینان برنامه نویسان تلگرام دارد. این مسابقه در فوریه ۲۰۱۵ بدون برنده خاتمه یافت. در سال ۲۰۱۵ شرکت امنیتی غیرانتفاعی Electronic Frontier Foundation رتبه ۴ از ۷ را به بخش پیام رسان و رتبه ۷ از ۷ را به بخش secret chat این نرم‌افزار داد.
منبع:ویکی پدیا

کانال تلگرام



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

جوک و اس ام اس های طنز و خنده دار زمستان

جوک

اين پسرايي که ميگن با سربازي رفتن دو سال عمرمونو تلف ميکنيم…انگار تا قبل سربازي درکتابخانه کنگره آمريکا مشغول پژوهش بودن!

 

جدیدترین اس ام اس های طنز و خنده دار زمستان 1394

 

دوستيمون در حد وايبره
.
.
.
.
.
نگران نيستم واي بره!!!!!

 

جدیدترین اس ام اس های طنز و خنده دار زمستان 1394

 

دختره تو گوگل سرچ کرده
طرز تهيه تخم مرغ اب پز
گوگل جواب داده: من که بهت ميگم ولي خاک تو سر اوني که ميخواد بياد تورو بگيره

 

جدیدترین اس ام اس های طنز و خنده دار زمستان 1394

 

چگونه باتريه 66 %را بدون به برق زدن شارژ کنيم
.
.
.
گوشي را بر عکس کنيد
خواهيد ديد شارژ گوشي شما %99خواهد شد
من امتحان کردم ميشه

 

جدیدترین اس ام اس های طنز و خنده دار زمستان 1394

 

مورد داشتیم دختره رفته تو گوگل سرچ کرده :

اسم اون پسری که نزدیک مدرسه مون مغازه داره چیه؟!!

گوگل جواب داده برو درستو بخون

دو شنبه امتحان فارسی داری!

 

جدیدترین اس ام اس های طنز و خنده دار زمستان 1394

 

خوشبختی یعنی اینکه

یه نفرجلو مادرشوهرت ازت خاستگاری کنه

بعد تو بگی متاهلم

بگه حیف من دنبال همچین عروسی میگشتم

تـــــــا چشـش درآد

 

جدیدترین اس ام اس های طنز و خنده دار زمستان 1394

 

جدیدترین مدل قهر در ایران

.

.

.

left the group

خخخخخخخخخ:))

 

جدیدترین اس ام اس های طنز و خنده دار زمستان 1394

 

فقط یه ایرانی میتونه

طلای سفید نخره که مردم فک کنن بدله

بعد بره بدل بخره که مردم فک کنن طلای سفیده

 

جدیدترین اس ام اس های طنز و خنده دار زمستان 1394

 

آیا میدانید لاکپشت ها بخاطر سبک زندگی خاصی که دارن نزدیک به 150 سال عمر میکنن ؟

.

.

.

آيا ميدانستيد سبك زندگيشون اينه كه سرشون تو لاکِ خودشونه نه تو زندگیِ دیگران
منبع:ایران ناز

جک



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

تصاویر زیبا و جالب از بازیگر مرد میلاد کی مرام

میلاد کی مرام

میلاد کی مرام

میلاد کی مرام

مجموعه ای از تصاویر و عکس های میلاد کی مرام

بیوگرافی میلاد کی مرام

میلاد کی مرام

عکس میلاد کی مرام

میلاد کی مرام



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

چرا قانون هدفمندی یارانه ها نیاز به اصلاح دارد

به گزارش خبرانلاین ، هر چند این عقبگرد تنها ریشه در پرداخت یارانه های مستقیم ندارد اما بررسی ها نشانگر آن است که سهم مخرب یارانه ها در اقتصاد ملی آن قدر مورد توجه بوده است که کارشناسان میزان یارانه نقدی پرداخت شده را در کنار بودجه عمومی قرار دهند تا عمق فاجعه را به افکار عمومی معرفی کنند .

یارانه

 در 5 سال گذشته دو برابر اعتبارات عمرانی ، یارانه نقدی به مردم پرداخت شده است که بررسی ها نشان می دهد نه در بهبود کیفیت زندگی مردم نقشی داشته و نه توانسته است جبران هزینه های ناشی از افزایش قیمت سوخت را نماید .

 هر چند اکثریت مردم با شیوه کنونی دریافت یارانه موافقند و تمایلی به قطع این روش ندارند اما براوردها نشان می دهد هدفدار کردن یارانه های نقدی در کنار افزایش سهم یارانه خانوارهای بدون درامد و ضعیف از منظر اقتصادی می تواند در میان مدت حامیان بازنگری در شیوه کنونی پرداخت یارانه را افزایش دهد .

 از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تا کنون بیش از 207 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی میان مردم توزیع شده است . هر چند رقم 45 هزار و 500 تومان در ماه برای هر نفر ایرانی چندان رقم قابل توجه و تاثیرگذاری تلقی نمی شود اما رقم بزرگ 207 هزار میلیارد تومان برای اقتصاد بحران زده ایران ان قدر جدی هست که ضرورت تغییر روند در 5 سال آتی را برای مسئولان ایرانی آشکار نماید .

توزیع اعتبار یک میلیون شغل میان مردم

در حالی که اقتصاد ایران با بحران جدی بیکاری روبروست و نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 سال دو برابر نرخ معمول بیکاری در ایران است، اعتباری معادل اعتبار مورد نیاز برای ایجاد یک میلیون شغل میان مردم توزیع شده است . نرخ بیکاری در حال حاضر در حدود 11 درصد است به این ترتیب نرخ بیکاری جوانان به بیش از 22 درصد می رسد و این امر جامعه را با مشکلات پیچیده اقتصادی و اجتماعی روبرو می کند .

تله پروژه های عمرانی

 در حالی اقتصاد ایران پرداخت این رقم را متقبل شده است که سهم اعتبارات عمرانی در همین دوره زمانی ، آن چنان که اشاره شد نیمی از این رقم بوده است .

 بدین ترتیب برخی کارشناسان یکی از متهمان ردیف اول رکود کنونی اقتصاد را یارانه نقدی می دانند و معتقدند عدم هزینه این اعتبار در پروژه های عمرانی و اشتغال زا سبب شده است ایران با بجران بالای بیکاری، رکود و کم شدن توان اقتصادی کشور روبرو باشد به طوری که وزیر صنعت، معدن و تجارت وضعیت کنونی سرمایه گذاری در صنعت را در ایران فاجعه بار خوانده و تاکید کرده است باید فکری به حال این بخش شود .

 اقتصاد ایران پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز با بحران هایی جدی مواجه بود ، به طوری که کارشناسان بارها ضرورت تغییر روند و اصلاح ساختار اقتصادی کشور را گوشزد می کردند اما بر کسی پوشیده نیست گه پرداخت یارانه های نقدی سبب شد بحران های اقتصادی ایارن پیچیده تر و عمیق تر از گذشته شود .

 در عمل می توان یارانه را به قفلی محکم بر پای اقتصاد ایران تشبیه کرد، قفلی که هر ماه در موعد مقرر توان حرکت را از اقتصاد ایران سلب می کند .

 در حال حاضر بیش از 73 میلیون ایرانی دریافت کننده یارانه نقدی هستند اما بررسی ها نشان می دهد جمعیت نیازمند به این رقم در حد و اندازه 73 میلیون نفر نیست .

 هر چند مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرده است نسبت به حذف یارانه 24 میلیون نفر در سال جاری اقدام کند اما برآوردها نشان می دهد شیوه پیشین در شناسایی و حذف یارانه بگیران برخوردار حتی با وجود تانوانی در حذف یارانه 24 میلیون ایرانی می تواند  تداوم یابد .

 در حال حاضر میزان اعتباری که در قالب پول نقد در میان مردم توزیع می شود ، هر ماه 3 هزار و 321 میلیارد تومان میان مردم توزیع می شود . بررسی های بانک مرکزی نشان می دهد وضعیت سفره خانوار نیز در این دوره زمانی با وجود توزیع پول نقد 3 هزار و 321 میلیارد تومانی بهبودی نیافته و خانوار ایرانی همچنان با کسری بودجه روبروست . در جالی که ایران در شرایط کنوی با بحرانی جدی در حوزه تامین مالی روبروست ، این پول با احتساب دلار 3400 تومانی با حدود 970 میلیون دلار برابری می کند . این در حالی است که تزریق هدفدار این اعتبار همان طور که اشاره شد می تواند هر ماه منجر به ایجاد بیش از 16 هزار شغل شود که این رقم در هر ماه برای اقتصاد ایران فرصتی قابل توجه محسوب می شود . با در نظر گرفتن هزینه 200 میلیون تومانی ایجاد هر فرصت شغلی می توان چنین نتیجه گرفت که اقتصاد ایران در 5 سال گذشته اعتبار ایجاد بیش از یک میلیون شغل را در قالب یارانه نقدی میان مردم توزیع کرده است .
منبع:خبرآنلاین

یارانه



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

تلاش مهناز افشار برای حمایت از زنان باردار بدسرپرست

ایرنا نوشت: مهناز افشار بازیگر سینما در چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی آمادگی خود را برای حضور در هر حرکت حمایتی برای زنان باردار بدسرپرست در جهت برخورداری از امکانات خوب، اعلام کرد.

مهناز افشار

این بازیگر سینما در چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی در هتل المپیک افزود: در این همایش اطلاعات زیادی به دست آوردم چنانکه داشتم برای فرزند دوم برنامه ریزی می کردم که با اطلاعات بیشتری به آن فکر کنم.

وی ادامه داد: من فرزند خودم  را شیر دادم اما فکر کنم کاش اطلاعات من در زمینه مکمل ها در آن زمان بیشتر بود؛ دخترم سه روز پیش یک ساله شد ؛ هنگامی که تغذیه کودکی در دوران بارداری و شیردهی صحیح باشد نتیجه آن را می توان در آینده دید.
این بازیگر سینما در بخش دیگری از سخنانش گفت: لطفا به فکر مادران بی سرپرست و بدسرپرست باشید و شرایط فراهم کنید که این امکانات خوب شامل حال آنان نیز شود؛ این کشور به کودکان سالم و باهوش نیاز دارد.
چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی با حضور جمعی از مسئولان نظام سلامت با محوریت زن، مادر و کودک برگزار شد و به مدت سه روز تا 10 خرداد ماه جاری ادامه دارد.
در این همایش از اقبال طاهری ، عزت اسفندیاری و فروغ اعظم طالبان سه بانوی پیشکسوت در حوزه تغذیه و مکمل های غذایی تقدیر شد.
برپایی نمایشگاه مکمل های غذایی و حضور مهناز افشار بازیگر سینما از دیگر حاشیه های این نمایشگاه به شمار می رود.
منبع:ایرنا
خبرآنلاین

مهناز افشار



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

اما و اگرهای رابطه جنسی در زمان و  دوران عقد

سلامت نیوز : گاهی در دوران عقد، یکی از زوج‌ها اصرار بر برقراری رابطه جنسی دارد و طرف مقابل، بنا به هر دلیلی، نمی‌خواهد که در این دوران، رابطه جنسی داشته باشد. حالا این سوال برای ما پیش می‌آید که آیا زوجی که تمایل به برقراری رابطه جنسی در دوران عقد را دارد، باید طرف مقابل را به انجام این کار، مجبور بکند؟

رابطه جنسی

دکتر حامد محمدی کنگرانی، مشاور خانواده و ازدواج در پاسخ به این سوال به سلامانه می‌گوید: «در امر برقراری رابطه جنسی، چیزی به نام اجبار وجود ندارد و نباید هم وجود داشته باشد؛ زیرا رابطه جنسی، یک رابطه دوطرفه است که باید با رضایت،‌ تمایل و لذت هر دو طرف رابطه، همراه باشد».

این روان‌پزشک می‌افزاید: «در رابطه بین زن و شوهرها، چه زن و چه مرد، هرگاه که نیاز به برقراری رابطه جنسی داشتند، باید این نیاز را با طرف مقابل خود در میان بگذارند. البته نوع بیان این درخواست هم بسیار مهم است و واکنش به پذیرفتن یا نپذیرفتن این درخواست هم از اهمیت بالایی، به‌خصوص در دوران عقد، برخوردار است».

چرا؟ «چون این واکنش می‌تواند نشان‌دهنده احترام ما به نظرات و شرایط فرد مقابل باشد». عضو کمیته روان‌درمانی انجمن روان‌پزشکان ایران عقیده دارد که برقراری یک رابطه جنسی اجباری، به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود اما هریک از طرفین باید برای نپذیرفتن برقراری این رابطه، دلیل منطقی برای همسر خود بیاورند».

وی تاکید می‌کند:‌ «گاهی تقاضای برقراری رابطه جنسی در دوران عقد از سوی آقایان مطرح و از سوی خانم‌ها رد می‌شود و گاهی هم این تقاضا با حفظ چارچوب‌های مربوط به باکرگی و حاملگی‌های ناخواسته از سوی خانم‌ها مطرح و از طرف آقایان رد می‌شود. گاهی هم رابطه جنسی در این دوران، با اجبارهایی انجام می‌شود. در هر دوی این موارد، ممکن است پشیمانی‌ها و دلزدگی‌هایی برای برخی از زوج‌ها ایجاد شود. یعنی افرادی که مجبور به برقراری رابطه می‌شوند، بعدها از اینکه به نظرشان احترام گذاشته نشده است، احساس بدی دارند و آنهایی هم که درخواست جنسی‌شان با پذیرش طرف مقابل همراه نبوده، ممکن است از اینکه به نیازهای طبیعی‌شان در دوران عقد احترام گذاشته نشده است، رنجش خاطر پیدا بکنند».

دکتر محمدی درنهایت توصیه کرد که زوج‌های جوان باید در دوران عقد، خیلی راحت درباره نیازهای جنسی خود با همسرشان حرف بزنند و هرگونه تمایل به برقراری یا عدم برقراری رابطه را با دلیل و منطق برای طرف مقابلشان بازگو کنند تا سوءبرداشت و ناراحتی از رفتار آنها پیش نیاید. رابطه جنسی، یک رابطه دوطرفه است که باید با احترام، ‌رضایت و لذت طرفین همراه باشد تا یکی خودش را قربانی این رابطه نداند.
منبع:سلامانه

رابطه جنسی



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

دیدن خواب دل و همچنین تعبیر این خواب

دختر

بدان كه دل، پادشاه تن است. و تن، قائم به فرمان اوست و دل خزانه عقل و ضمير است در نهان و آشكارا. محمدبن سيرين گويد: دل ديدن به خواب، مالي بود كه به وي رسيده، يامالك وي گردد. اگر بيند دل بيرون تن او بود، دليل بود بر صلاح و نيكوئي تن وي. اگر بيند دل او تنگ شد، دليل كه كارهاي وي تنگ و دشوار شود. اگردل را شادمان بيند، دليل كه كارها بر وي گشاده گردد. اگر دل فروبسته بيند، از گناه توبه بايد كردن. اگر دل را بر دست راست نهاده بيند، دليل كه سخت بيمار شود. اگر دل را به هر دو دست گرفته بيند، دليل كه كارها بر ...
وي برآيد. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه دلش درد مي كرد، دليل كه مالش زياده شود. اگر بيند كه چشمهاي او گشاده شده بود، دليل كه به كارهاي هر دو جهان راغب شود. اگر بيند از دل او خون بيرون آمد، دليل كه از كار ناكردني توبه كند و به حق تعالي بازگردد. اگر بيند از دل او صفرا بيرون آمد، دليل كه بيمار شود. اگر بيند بر دل وي خستگي رسيد، دليل كه بي غم شود. اگر بيند از دل او گوهر بيرون آمد و آن گوهر از دهان بيرون افكند، دليل كه كافر شود. اگر بيند كه آن گوهر از زمين برداشت و فرو خورد، دليل كه باز مسلمان شود. اگر بيند گوهر از دل بيرون آورد، دليل كه ترك نماز بگويد. جابر مغربي گويد: اگر بيند دل او پاره پاره شد، دليل كه دل را به هوس محال و شغلهاي ناكردني مشغول كند. اگر بيند دل او روشن و منور است، دليل بر صلاح دين او كند. اگر بيند دلش تاريك و تيره است، تاويلش به خلاف اين است. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: دل به خواب ديدن به ده وجه است. اول: مال. دوم: رياست. سوم: فرزند. چهارم: شجاعت. پنجم: جوانمردي. ششم: حرص و آز. هفتم: دين. هشتم: قوت. نهم: شهوت. دهم: نهان داشتن احوال خويش.

دختر



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

نسبت ازدواج موقت به دائم چقدر می باشد

ازدواج موقت

شیرین احمدنیا در جلسه گفتمان اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه در دهه‌های اخیر شاهد بروز تغییراتی در ساختار و کارکردهای خانواده‌ها در ایران بوده و هستیم، گفت: اکنون با پدیده‌هایی همچون زوجین بدون فرزند، مجرد ماندن و ازدواج در چارچوب استیجاری مواجه هستیم که پیش‌از این چنین چیزهایی وجود نداشت. با افزایش افراد مجرد در کشور مواجه هستیم، تعداد فزاینده‌ای از زوج‌ها بطور اختیاری نداشتن فرزند را اختیار می‌کنند، شاهد شکل‌گیری خانه‌هایی هستیم که افراد بدون داشتن نسبت خانوادگی با هم زندگی می‌کنند و همچنین هم‌اکنون عده‌ای در تهران نسبت به اجاره خانه مستقل برای همسر دوم اقدام می‌کنند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به افزایش شمار زنان سرپرست خانوار تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار پیش از این قالب مشخص داشتند و در صورت فوت همسر سرپرست خانوار می‌شدند، ولی اکنون با تحولات ارزشی بخشی از سرپرستان خانوار زنان طلاق گرفته هستند و بخشی نیز دخترانی که به سن تجرد قطعی رسیده‌اند. البته باید گفت 80 درصد افراد بعد از طلاق مجددا ازدواج می کنند.

احمدنیا با بیان اینکه میانگین سن اولین ازدواج نیز در کشور افزایش یافته است، گفت: میانگین سن اولین ازدواج از 24.9 سال در سال 1335 به 26.7 سال در سال 1390 در مردان و از 19 سال در سال 1335 به 23.4 سال در سال 1390 در زنان افزایش یافته است.

به گفته او، تعداد ازدواج و طلاق ثبت شده در تهران نیز از سال 1387 تا 1391 از 23.07 درصد به 34.96 درصد افزایش یافته است.

11 میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج مجرد هستند

او با بیان اینکه 11 میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج مجرد هستند، خاطرنشان کرد: یک میلیون و 300 هزار نفر بالای سن متعارف نیز هرگز ازدواج نکرده‌اند.

احمدنیا گفت: بر اساس نتایج یک تحقیق در 16 اردیبهشت سالجاری، سن متعارف ازدواج در ایران برای مردان 20 تا 34 سال و برای زنان 15 تا 29 سال است.

ثبت دو ازدواج موقت به ازای هر 10 ازدواج دائم در کشور

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور از ثبت دو ازدواج موقت به ازای هر 10 ازدواج دائم در کشور خبر داد و افزود: رابطه جنسی بخشی از سلامت اجتماعی است که باید به نحو صحیح در خانواده‌ها آموزش داده شود.

او تأکید کرد: شرایط فرهنگی و مذهبی در ایران این فرصت را فراهم کرده که نسبت فزاینده از افراد جامعه که به دلایل مختلف امکان یا تمایل ازدواج دائم برایشان فراهم نیست، به ازدواج موقت و شرعی روی آورند.

عضو هیات‌ علمی دانشگاه علامه طباطبایی فضای دانشگاه، محل کار، خیابان، معابر، میادین، اینترنت و کافی‌شاپ را از عرصه‌های مختلف همسرگزینی عنوان کرد و گفت: شیوه‌های همسرگزینی نیز از درون‌همسری به برون‌همسری و از انتخاب والدین و بزرگان خانواده به انتخاب فردی تغییر کرده است.

مدیر گروه جامعه‌شناسی پزشکی و سلامت انجمن جامعه‌شناسی ایران با اشاره به نتایج یک تحقیق در خصوص معیارهای همسرگزینی در میان دختران و پسران، گفت: در دختران معیارهای ایده‌آل اخلاق، اصالت خانوادگی و ایمان مطرح بود، ولی در واقعیت شاهد ثروت، خوش‌تیپ بودن و درآمد بودیم. در پسران نیز معیارهای ایده‌آل اخلاق، اصالت خانوادگی و ایمان مطرح بود، ولی در واقعیت حرف از زیبایی، ثروت، درآمد، تحصیلات و نوع شغل به میان آمد.

مدیر گروه جامعه‌شناسی پزشکی و سلامت انجمن جامعه‌شناسی ایران بر افزودن نگاه اجتماعی به نگاه زیستی در کشور تاکید کرد.

او همچنین در کارگاه آسیب‌شناسی زندگی نوجوانان و جوانان در اردبیل با بیان اینکه نوجوانان و جوانان امروزی نسلی متفاوت هستند، گفت: این افراد نسلی هستند، که نسبت به آنها شناخت کمتری داریم.

احمدنیا دختران و پسران امروزی را متفاوت از نسل‌های گذشته دانست و افزود: شکاف بین نسلی فزاینده، مساله امروز ما است. در حال حاضر پسران ما متفاوت از پدران و پدربزرگ‌ها و دختران ما متفاوت از مادران و مادربزرگ‌های خود هستند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران با بیان اینکه شاهد شکاف فزاینده بین نسل‌ها در کشور هستیم، گفت: سرعت تغییرات ارزشی و هنجاری در سنین دهه‌های مختلف متفاوت است.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه تغییر در الگوهای خانواده و زندگی مشترک موجب گرایش به رفتارهای پرخطر شده است، گفت: امروز در جامعه شهری فرزند بیشتر به معنی هزینه بیشتر است.

پدیده شکاف دیجیتالی و بی‌سوادی رسانه‌ای در کشور حاکم است

او با بیان اینکه مساله‌ای به‌ نام شکاف دیجیتالی و بی‌سوادی رسانه‌ای در کشور حاکم است، افزود: متاسفانه شاهد شکل گیری خرده فرهنگ نوجوانی و جوانی از جمله زبان مخفی، موسیقی منفی و پارتی‌های مخفی در جامعه هستیم و این در حالیست که متاسفانه در کشور با آسیب‌های مغفول مواجه هستیم و ایدز به عنوان خاص‌ترین و بارزترین آسیبی است که جامعه را تهدید می‌کند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه افسردگی در بین زنان دو برابر مردان است، افزود: برای برون‌رفت از آسیب‌ها باید به آموزش، شفافیت، قانون‌مداری، اخلاق شهروندی، ارتباطات سالم، ارتقای سلامت و سرمایه اجتماعی و مشارکت مردمی توجه داشت.
منبع:ایسنا
خبرآنلاین

ازدواج موقت



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

معرفی تاریخچه کاندوم در ویکی پدیا

کاندوم زنانه

قدیمی‌ترین اشاره به کاندوم مربوط هزار سال قبل از میلاد مسیح است و اشاره به کاغذهایی ابریشمی دارند که روغن اندود شده‌اند. در تصاویر به جا مانده از تمدن مصری‌ها هم نوعی از حفاظ در نوک آلت مردان مشاهده شده است. نقاشی‌های روی غارها نیز با حدس و گمان به استفاده از کاندوم اشاره دارد.[۱] تاریخچه کاندوم در اروپا از قرن شانزدهم میلادی آغاز می‌شود. در سال ۱۵۴۰ که بیماری آمیزشی سفلیس همه گیر شده بود، پزشکی ایتالیایی به نام گابریل فالوپیو، کاشف لوله‌های رحم یا لوله‌های فالوپ، دربارهٔ سفلیس نوشت و استفاده از کیسه چندلایه پارچه‌ای خیسانده شده در محلولی از نمک یا گیاهان دارویی را برای مردان علاقه‌مند به آمیزش جنسی توصیه کرد. بعدها در دوره رنسانس ساخت کاندوم از روده و مثانه حیوانات متداول شد اما این کاندوم‌ها گران بودند و دسترسی به آن‌ها مشکل بود و در نتیجه اغلب هر کاندوم چندین بار استفاده می‌شد. هنگامی که چارلز گودیر در سال ۱۸۴۴ فرایند ولکانیزاسیون لاستیک یا افزودن گوگرد و سایر مواد شیمیایی به لاستیک را ابداع کرد و اعلام کرد که این فرایند آن را انعطاف پذیرتر می‌کند، ناخواسته باعث آغاز عصر کاملاً جدیدی در پیش گیری از بارداری با ساخت کاندوم‌های لاستیکی شد. کاندوم‌های لاستیکی قابلیت کش‌آمدن داشتند و مانند کاندوم‌های روده گوسفند به سادگی پاره نمی‌شدند. با این حال کاندوم‌های لاستیکی هنوز بسیار ضخیم بودند، و مشکل استفاده چندباره به جای خود باقی بود.

اختراع لاتکس در دهه ۱۹۲۰ تحول جدیدی در استفاده از کاندوم را به وجود آورد. کاندوم‌های لاتکس مستحکم‌تر و نازک‌تر از کاندوم‌های لاستیکی بودند و تاریخ انقضای ۵ ساله (در مقایسه با سه ماه برای کاندوم لاستیکی) داشتند و مهمتر این که با توجه به ارزان بودن‌شان یک‌بارمصرف بودند. استفاده از کاندوم با به بازار آمدن قرص‌های پیش گیری از بارداری در دهه ۱۹۶۰ کاستی گرفت، اما در دهه ۱۹۸۰ با ظهور بیماری ایدز دوباره فروش کاندوم بالا رفت.[۲]

باتوجه به این که لاتکس باید به صورت تازه استفاده شود بیشتر کارخانه‌های آن در مالزی، تایلند و یا دیگر کشورهای استوایی که دارای دسترسی مستقیم به لاتکس هستند تأسیس می‌گردند.

کاندوم مردانه



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

همکاری تسلا با پاناسونیک برای ساخت باتری خودرو

به گزارش ایسنا، پیش از این منابع آگاه به رویترز گفته بودند سامسونگ اس دی آی سرگرم مذاکره با تسلا برای تامین باتری این خودروی برقی و همچنین سیستمهای ذخیره سازی انرژی این شرکت است.

قیمت خودرو

اما الون ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز در پیام توییتی اعلام کرد این شرکت برای باتریهای "مدل 3" به طور انحصاری با پاناسونیک همکاری می‌کند.

سخنگوی تسلا به رویترز اعلام کرد این شرکت با همه شرکتهای بزرگ تولیدکننده باتری در سراسر جهان همکاری می‌کند با اینهمه درباره جزییات برنامه‌ها با تامین کنندگان خاص اظهارنظر نمی‌کند.

پاناسونیک ماه گذشته اعلام کرد که آماده است در کارخانه باتری تسلا که به ساخت آن کمک می‌کند سرمایه‌گذاری کند تا تقاضا برای نخستین خودروی بازار انبوه تسلا تامین شود.

این شرکت ژاپنی قصد دارد ۱.۶ میلیارد دلار ظرف چند سال آینده در کارخانه باتری پنج میلیارد دلاری تسلا مشارکت کند.

مدیرعامل تسلا در ماه آوریل با اشاره به تقاضای بالایی که برای خودروهای این شرکت وجود دارد، اظهار کرد: این خودروساز درصدد افزایش تولید خودرو به ۵۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۸ است که دو سال زودتر از هدف اولیه است با اینهمه تامین کنندگان دستیابی به این هدف را دشوار می‌دانند.

تسلا برای "مدل ۳" که قیمت پایه آن از ۳۵ هزار دلار آغاز می‌شود و نصف قیمت "مدل اس" است، ۳۷۳ هزار سفارش گرفته است و اعلام کرده که تحویل خودرو به مشتری را در اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز می‌کند.

قیمت ماشین



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

جن در فرهنگ عامه و ساختار اجتماعی

جن

ساختار اجتماعی

بر طبق عقاید عامه، ساختار اجتماعی جن‌ها شبیه اجتماع انسان‌ها است. آنها پادشاه و دادگاه دارند و عروسی می‌کنند و سوگواری می‌گیرند. اگر جن مسلمان خود را به شکلی به غیر از شکل اصلی خود درآورد و به قتل برسد، قاتل را مسئول این قتل نمی‌دانند. پادشاهی از جن‌های مسلمان زعفر بود که گفته می‌شود در رویداد کربلا به امام حسین پیشنهاد کمک نمود. بر اساس نسخه‌ای از زندگی نامه زعفر، زعفر در دهه ۱۳۰۸ هجری شمسی درگذشت و فرزندش کاظم شاه جن‌های مسلمان شد. علاوه بر شکل حیوانی، جن‌ها گاهی برای گمراه یا نابود کردن انسانهای قربانیانی خود به شکل انسانی در می‌آیند. گفته شده که جنی به صورت زنی زیبا درآمده بود قربانی اش وی را از روی پاهای حیوان مانند اش شناسایی کرد و طنابی را به دور گردن آن جن انداخت و با کشیدن روی زمین در پشت شتر وی را به قتل رساند. در میان سیستان گفته می‌شود جنی به نام مردآزما (ارزیابی کننده مردان) وجود دارد. اگر مرد از وی نترسد مردآزما با او دوست می‌شود و در زندگی به او کمک می‌کند، در غیر اینصورت او را با ترساندن دیوانه می‌کند. برخی بر این باور اند که مردآزما نر است و با قربانیانش آمیزش جنسی می‌کند.[۱]
جن در فرهنگ عامه

تصور بیشتر مردم از جن به عنوان موجودی فرمان‌بر است. اقدامات خاصی برای جلوگیری از آزارشان و یا احضار آنها انجام می‌شود. آنها را با نامهای خاصی مثل از ما بهتران و عزیزان یاد می‌کنند تا از احضار ناخواسته آنها که ناشی از ذکر نام آنها است جلوگیری نمایند همچنین سوت زدن، تحریک آنها با پرتاب سنگ، ریختن خاکستر یا آب گرم بدون ورد لازم، سوزاندن تخم مرغ و پوست پیاز باهم و یا کارهایی مانند جارو زدن بی‌مورد در شب باعث احضار آنها می‌شود. شکارچی پیری که جنی در شمایل یک تازی را زخمی کرده بود، زمانی که به قرار گاه جن‌ها وارد شد توسط آنها توبیخ شد و سه روز بعد جان باخت؛ همچنین جن‌ها شکارچیانی که بیش از حد حیوانات را می‌کشند تعقیب می‌کنند. آن‌ها چنین شکارچی زیاده‌خواهی را از طریق تبدیل او به گوزن نری که وی زخمی کرده‌بود تنبیه می‌کردند. جن‌ها این شکارچی را مجبور می‌کردند تا مشقات یک حیوان شکار شده را تحمل کند، از تعقیب و گریز گرفته تا کشتن، سر بریدن، پوست کندن و کباب شدن.[۱]

به طور کلی برای در امان ماندن از گزند و آسیبهای جن و همچنین دور نگه داشتنش، آیه قرآنی «بسم الله الرحمن الرحیم» را می‌خوانند (به نام خداوند بخشنده مهربان).[۱]

بعضی از زمانها در هفته گزند جن‌ها افزایش می‌یابد مخصوصاً شب‌های شنبه و سه شنبه، آنها با خطر یا آسیبی که برای مردم ایجاد می‌کنند باعث حوادث یا بیماری می‌شوند و یا مصیبت به بار می‌آورند، غیر از اینها ممکن است یکی از کودکان انسان را بدزدند و جایش را با فرزند جن‌ها عوض کنند. همچنین ممکن است به خانه‌ای وارد شده و اموالش را بدزدند. در میان بلوچ‌ها گفته می‌شود دیوی وجود دارد به نام دیو یاهلو که شبیه گاو نری است که در شب دیده می‌شود و به قربانیانش حمله می‌کند. جن دیگری در میان بلوچ است به نام جن سنگ جنوک که به سمت قربانیان خود سنگ پرتاب می‌کند ولی آنها هرچه اطراف خود را نگاه می‌کنند کسی که سنگ پرتاب می‌کند را نمی‌بینند؛ و جن دیگری در میان بلوچ‌ها به نام «مادور زما» وجود دارد که شب‌ها و در مسیر راه‌ها برای عابرین مزاحمت ایجاد می‌کند.[۱]

جن



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

معرفی و بررسی طلا در ویکی پدیا

قیمت طلا

طلا یا زَر با نشان شیمیایی Au نام یک عنصر است. طلا فلزی نرم و چگال و شکل‌پذیر به رنگ زرد روشن و براق است که در مجاورت هوا و آب زنگ نمی‌زند و تیره نمی‌شود. از نظر شیمیایی، طلا فلزی واسطه است که در گروه ۱۱ جدول تناوبی جای دارد و یکی از کم واکنش ترین عنصرهای جامد در شرایط استاندارد است. پس می‌توان این فلز را به صورت خالص در طبیعت به صورت دانه‌ای یا تکه‌ای در میان سنگ‌ها، کانی‌های بلوری شده و مواد ته نشینی آبرفتی پیدا کرد. همچنین در میان کانی‌ها به صورت ترکیبی با دیگر عنصرها بویژه تلوریم دیده شده اما فراوان نیست. نماد شیمیایی این عنصر، Au از نام لاتین آن aurum به معنی «درخشش سپیده دم» گرفته شده‌است.[۱]

ارزش طلا به دلیل کمیابی آن، کاربردپذیری آسان، تصفیه راحت، مقاومت در مقابل زنگ زدن و خوردگی، رنگ متمایز، واکنش‌ناپذیری با دیگر عناصر است ویژگی‌هایی که در کمتر فلز دیگری دیده می‌شود. طلا از آغاز تاریخ مکتوب بشر همواره فلزی گران‌بها و محبوب بوده‌است که برای ضرب سکه، ساخت جواهرات و کاربردهای هنری استفاده می‌شده‌است. در گذشته سیاست مالی بسیاری از کشورها بر پایه استاندارد طلا استوار بود یعنی پول هر کشوری معادل مقدار مشخصی از طلا بود. استاندارد طلا از آغاز جنگ جهانی اول در بیشتر کشورهای اروپایی و پس از آن به تدریج در کشورهای دیگر کنار گذاشته شد و سیاست پول بی‌پشتوانه جایگزین آن شد.

طلا علاوه بر کاربرد سرمایه‌ای و استفاده در جواهرات کاربردهای گوناگون دیگری از جمله در دندان‌پزشکی، تولید شیشه‌های رنگی و صنایع الکترونیک دارد و با توجه به رسانایی الکتریکی بالا در سیم‌کشی الکتریکی کاربرد دارد.

بر اساس برآوردها در طول تاریخ بشر تا سال ۲۰۱۲ در مجموع ۱۷۴ هزار تُن طلا استخراج شده‌است.[۲] معادل ۵٫۶ میلیارد اونس تروا و از نظر حجمی معادل ۹۲۶۱ مترمکعب (مکعبی که با اضلاع ۲۱ متری) که بر اساس برآوردها ۵۰٪ آن به صورت جواهرات، ۴۰٪ به صورت شمش‌ها و سکه‌های سرمایه‌گذاری در ذخایر طلای رسمی بانک‌های مرکزی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌های شخصی و حدود ۱۰٪ در بخش صنعت نگهداری می‌شود.[۳]

تولید جهانی طلا در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۷۰۰ تن بود که نسبت به ۲۲۶۰ تن سال ۲۰۰۸ افزایش داشته‌است. از دهه ۱۸۸۰ تاکنون بخش بزرگی از تولید طلای دنیا در آفریقای جنوبی انجام شده‌است. در حدود نیمی از کل طلایی که تاکنون استخراج شده از آفریقای جنوبی آمده‌است و از سال ۱۹۰۵ تا ۲۰۰۷ به طور پیوسته همیشه این کشور در صدر فهرست تولید طلا قرار داشت. در سال ۱۹۷۰ این کشور ۱۴۸۰ تن طلا معادل ۷۹٪ کل طلا تولید جهانی را به خود اختصاص بود. سهم آفریقای جنوبی در تولید طلا در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته به طوری‌که چین در سال ۲۰۰۷ با ۲۷۶ تن بزرگترین تولید کننده طلا شد.

هند بزرگترین واردکننده طلا در دهه‌های اخیر بوده‌است که به دلیل تقاضای بالای جواهرات طلا در این کشور است. برآورد می‌شود که ۱۸ هزار تن طلا در خانه‌های هندی‌ها نگهداری می‌شود. هرچند در سال ۲۰۱۳ تقاضای طلا در چین از هند پیشی گرفت. واحد اندازه‌گیری طلا در بازار جهانی اونس تروا معادل ۳۱.۱ گرم است. قیمت طلا در آوریل ۲۰۱۳ معادل ۱۳۰۰ دلار برای هر اونس بوده که معادل حدود ۴۱٬۸۰۰ دلار برای هر کیلوگرم است.

طلا در برابر بیشتر اسیدها پایدار است اما در تیزاب سلطانی (نیترو-هیدروکلریک اسید) حل می‌شود دلیل برگزیدن نام «تیزاب سلطانی» برای توانایی حل کردن طلا است. افزون بر این طلا در محلول‌های آلکالینی سیانور که در معدن کاری کاربرد دارد، و در جیوه با ساخت آلیاژ ملغمه هم حل می‌شود. نیتریک اسید که توان حل کردن نقره و فلزهای پایه را دارد در برابر طلا ناتوان است. این ویژگی نیتریک اسید در آزمون اسید برای شناسایی و تایید طلا به کار می‌آید.

طلا معمولاً به صورت آلیاژ همراه با فلزات دیگر استفاده می‌شود. مس رایج‌ترین فلز برای ساخت آلیاژ طلاست و گاهی از فلزات دیگری مثل نقره، نیکل، و پالادیم هم استفاده می‌شود. درصد طلای موجود در هر مصنوع فلزی به عنوان عیار طلا نامیده می‌شود که معمولاً از واحد ۲۴ یا واحد ۱۰۰۰ بیان می‌شود. مثلاً طلای ۱۸ عیار (۷۵۰) حاوی ۷۵ درصد طلاست و طلای ۹۰۰ شامل ۹۰ درصد طلاست.

قیمت سکه



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

بررسی شبکه‌های اجتماعی اینترنتی در دنیا

استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی، روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. هم‌اکنون سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، بعد از پرتال‌های بزرگی مثل یاهو یا ام‌اس‌ان موتورهای جستجو مثل گوگل، تبدیل به پراستفاده‌ترین خدمت اینترنتی شده‌اند.

تلگرام


خیلی از نهادهای مختلف جهانی و اینترنتی با اهداف گوناگون که مهم‌ترین آنها تجاری و تبلیغاتی است، دست به‌راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی زده یا درصدد خرید سهام مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا هستند؛ مثل رقابت اخیر گوگل و مایکروسافت برسر سایت مای‌اسپیس و فیس‌بوک.

در رقابت مای‌اسپیس، پرکاربرترین سایت شبکه اجتماعی دنیا گوگل و در رقابت برسر فیس‌بوک، مایکروسافت برنده‌شد. ضمن اینکه یاهو هم بعد از راه‌اندازی نه‌چندان موفق «۳۶۰درجه»، به دنبال راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی دیگر به‌اسم «مش» است.

ناسا هم برای جذب جوانان علاقه‌مند به موضوعات هوافضا، یک شبکه اجتماعی را بر پایه استانداردهای نسل آینده وب و تنظیمات سایت خود راه‌اندازی کرد.

این شبکه اجتماعی جدید که مای ناسا نام دارد، بخش‌های بسیار پیشرفته‌ای دارد که کاربران می‌توانند از طریق آنها تصاویر و تفکرات خود را دربارهٔ موضوعات فضایی با سایر کاربران به‌اشتراک بگذارند. مای ناسا یک نمونه بسیار اصلی از شبکه‌های اجتماعی است و یک محیط مجازی را می‌سازد که در آن کاربران می‌توانند تمام موضوعات و مقولات مورد نظر و شخصی خود را جمع‌آوری کنند.

کاربران می‌توانند در این شبکه اجتماعی جدید برای خود وبلاگ درست کنند و از وبلاگ‌هایی نظیر وبلاگ یکی از مدیران ناسا که روایت بسیار شگفت‌انگیزی را از ماموریت‌های فضایی خود نقل کرده‌است، استفاده کنند.

شبکه‌های اجتماعی، به‌خصوص آن‌هایی که کاربردهای معمولی و غیرتجاری دارند، مکان‌هایی در دنیای مجازی هستند که مردم خود را به‌طور خلاصه معرفی می‌کنند و امکان برقراری ارتباط بین خود و همفکرانشان را در زمینه‌های مختلف مورد علاقه فراهم می‌کنند. البته در بعضی از این موارد مثل مای‌ناسا سمت و سوی اصلی این علایق (فضا) مشخص است.

به نظر می‌رسد شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، در آینده بیش از این هم اهمیت پیدا می‌کند. این شبکه‌ها هم‌اکنون هم روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند. با شبکه‌های اجتماعی، دیگر افراد برای پیداکردن همفکران خود در موارد گوناگون تنها نیستند؛ یک دوست آرژانتینی برای تحلیل بازی‌های بوکاجونیورز، یک دوست سوئدی برای صحبت در مورد فناوری اطلاعات، یک دوست فرانسوی برای صحبت در مورد فیلم‌های سینمای مستقل یا یک دوست مصری برای بحث در مورد مسائل خاورمیانه.

مسلماً در دنیای حقیقی هیچ‌گاه افراد علاقه‌مند، موضوعات موردعلاقه خود را به این گستردگی نمی‌یافتند. این دلیل و شاید دلایل مشابه این، سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی را به یکی از مهم‌ترین ارکان اینترنت در دو، سه سال اخیر تبدیل کرده‌است.

اینستاگرام



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

اس ام اس و جوک های خنده دار و باحال خرداد

جوک

یکی از معضلات بچگیم این بود که
چرا من نمی تونم مثل شخصیت های کارتون
که اشکاشون به دو طرف پرت میشد گریه کنم!
.
.
.
ملت واسه تجدید خاطره آلبوم عکساشونونگا میکنن
ما هم کافیه زیر تختمونو تمیز کنیم !!!
.
.
.
رفتم کبابی، رو تابلوش زده بود ” ۱۰۰% گوسفندی “
بعد خوردن کبابا، فهمیدم منظورش با من بوده که اونجا غذا خوردم
.
.
.
اخه چرا اینجوریه !!!
تهران به کابل ۱۵۰۰ کیلومتر
کابل به تهران ۱۵۰۰ کیلو متر
طبقه اول به هشتم: ۸ طبقه
طبقه هشتم به اول:۸ طبقه
بچشنبه تا شنبه: ۲روز
شنبه تا بچشنبه ۵ روز !
.
.
.
مسافر اول : تاسکی تاسکی واسا سوار شم
مسافر دوم: خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ))
مسافر اول :زهر مار به چی میخندی !؟
مسافر دوم: عزیزم تاسکی یعنی چی !؟ این که تاسکی نیست
مسافر اول: خو پ چیه !؟
مسافر دوم: این شصخیه نه تاسکی ! ))
.
.
نهنگ،نهنگ
خواهش من از لپ تاپم وقتی هنگ می کنه و به پرت پرت میفته!!!
.
.
.
سر میز شام یادت که میفتم بغض میکنم
اشک در چشمانم حلقه میزند و همه با تعجب نگاهم میکنند
لبخندی میزنم و میگویم:
چقدر داغ بود !
.
.
.
به داداشم گفتم لپتاپمو بده
دو متر کلن از هم فاصله داشتیم
دیدیم نه میتونه پرت کنه نه میتونه سُر بده
آخرش گذاشتش روی یه پتو گفت بکِش از اون ور یه همچین ادمهای
لارجـــی هستیــــم مــــا
منبع:ایران ناز

جک



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

عکس های زیبا و جالب مهناز افشار و دختر نازش

مهناز افشار

دختر مهناز افشار

مهناز افشار

عکس های جالب دختر مهناز افشار

مهناز افشار

عکس های جالب از دختر مهناز افشار

عکس جدید و جالب مهناز افشار و دخترش



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

یارانه صادراتی در راه است

درپی اعلام آزاد شدن دوباره صادرات لبنیات ایرانی به عراق، وزارت کشاورزی اعلام کرد: هیچ مشکلی در صادرات لبنیات به عراق وجود ندارد و قیمت و رقبای بین‌المللی تنها محدودیت صادرکنندگان ایرانی برای صادرات لبنیات هستند.

یارانه

محمدرضا ملاصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی ایسنا، اظهار کرد: مشکلی که در زمینه صادرات لبنیات به عراق ناشی از بیماری تب برفکی به وجود آمد به سرعت و در همان روز ششم خرداد ماه حل شد و هم‌اکنون هیچ محدودیتی برای صادرات لبنیات به عراق وجود ندارد.

 

وی افزود: رقبای بین‌المللی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مانند عربستان، مصر، ترکیه و سایر کشورهای اروپایی که اخیراً به بازار عراق هجوم آورده‌اند مانع اصلی صادرات لبنیات ایرانی به عراق هستند، چراکه این کشورها یارانه‌های سنگینی برای کارخانه‌های لبنی خود در نظر گرفته‌ و قدرت رقابت را از صادرکنندگان ایرانی گرفته‌اند.

 

مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: طی جلساتی که با صنایع لبنی داشتیم مقرر شد آنها قیمت خود را در راستای افزایش قدرت رقابت در بازار جهانی قدری کاهش دهند. از سوی دیگر مشوق‌های صادرات لبنیاتی نیز در راه است و درصددیم هرچه زودتر بتوانیم اعتبارات لازم برای مشوق‌ها را دریافت کنیم و به صنایع لبنی برای صادرات به کشورهای مختلف از جمله عراق بدهیم.

 

ملاصالحی گفت: برخی محصولات لبنی مانند دوغ همچنان به عراق صادر می‌شوند و هیچ مشکلی در زمینه آنها وجود ندارد. اما برخی دیگر از محصولات و فرآورده‌های لبنی مانند شیر، پنیر و غیره که از سوی دیگر کشورها به عراق صادر می‌شود با مشکلاتی مواجه شده که باید برای افزایش رقابت‌پذیری آنها فکر کنیم.

یارانه



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

گسترش طلاق در جوامع روستایی را جدی بگیریم

مهرداد هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، اظهار کرد: گسترش پدیده طلاق در جوامع روستایی در چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته و قبح طلاق تا حدودی از بین رفته که لازم است در زمینه کاهش و پیشگیری از آن برنامه‌ریزی مناسب و آگاهانه‌ای صورت گیرد.

ازدواج موقت

وی افزود: طلاق و از هم‌گسیختگی خانواده همواره به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی مورد توجه اندیشمندان و کارشناسان اجتماعی و روانشناسی بوده و بر توجه به عوارض و پیامدهای ناگوار آن بر زندگی فردی و اجتماعی و تاثیرات نامطلوب آن بر زندگی کودکان و خانواده‌ها تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از این پدیده به عنوان «زلزله خاموش» یاد می‌کنند که مهمترین پیامد افزایش شتابان آن فروپاشی نهاد خانواده است، تصریح کرد: به اعتقاد صاحب‌نظران طلاق منشأ و زمینه بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی است به گونه‌ای که برخی از این پدیده به عنوان زلزله خاموش یاد می‌کنند.

هوشمند افزود: نداشتن برنامه‌ریزی‌های مناسب و جدی نگرفتن این پدیده از سوی مسئولان و نهادهای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی این نهاد تربیتی و تاثیرگذار را با مشکلات و مسائل فراوانی مواجه خواهد کرد و دوام و قوام خانواده را با تهدید جدی روبرو می‌سازد.

وی در رابطه با دیدگاه اسلام در مورد طلاق عنوان کرد: اسلام سفارش فراوانی بر تشکیل خانواده داشته و همواره بر اهمیت ازدواج در جامعه تاکید زیادی کرده است به گونه‌ای که به خانواده‌ها توصیه شده از سخت‌گیری‌های بی‌مورد و غیرمنطقی در امر ازدواج و تشکیل خانواده اجتناب کرده و زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.

این کارشناس اجتماعی در نهاوند بیان کرد: اسلام همواره بر دوام و قوام خانواده تاکید داشته و توصیه می‌کند تا آنجا که ممکن است طلاق در جامعه صورت نگیرد و صمیمیت و روابط عاطفی در خانواده‌ها تقویت شود؛ به عنوان نمونه امام صادق(ع) می‌فرمایند «منفورترین کارها نزد خداوند طلاق است» و پیامبر اکرم(ص) نیز طلاق را جزو بدترین امور نزد خداوند می‌دانند، همچنین در روایات آمده است که با انجام طلاق عرش خداوند به لرزه درمی‌آید که بررسی آیات و روایات در فرهنگ اسلامی نشانگر اهمیت و جایگاه خانواده و تشکیل آن و ترغیب افراد به امر ازدواج است.

ازدواج موقت



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

خودروی اقساطی به سبک ایتالیایی

 ایتالیایی ها با فراهم کردن خرید آسان خودرو درکنار به روز رسانی کیفیت خودروهایشان باعث دلسرد کردن رقبایشان می شوند.

قیمت خودرو

به گزارش افکارنیوز، هرگونه نوسان دلار، بازار خودرو را با نوسان روبرو می کند، نوساناتی که به نظر می آید بیش از آنکه اقتصادی باشند ناشی از جو روانی بازار هستند. همین نوسانات خریداران ایرانی خود را یا به بازار می کشانند یا باعث قهر آنها با بازار خودرو می شود. اما در خارج از کشور وضع خودروسازان به گونه ای دیگر است. اروپایی ها چندین سال است که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند. حتی بحران باعث شد تا چندین خودروساز تا مرز ورشکستگی پیش بروند اما با این حال آنها در قیمت گذاری خودروهایشان همواره نهایت دقت را به عمل آوردند تا مبادا مشتریانشان را از دست بدهند. هیچگاه به یاد نداریم که مصرف کنندگان خارجی به علت قیمت های بالای خودروها یا کیفیت پایین آنها دست به تظاهرات یا اعتراض زده باشند اما کافیست در ایران نظرسنجی برای محبوبیت خودروهای داخلی در مقایسه با خارجی‎ها برگزار شود، آنگاه همه چیز مشخص خواهد شد. تصمیم داریم به صورت هفتگی شرایط اقساط فروش خودرو را در کشورهای مختلف بررسی کنیم.

فیات

این کارخانه ایتالیایی برای فروش اقساط خودروی مدل فیات ۵۰۰، شرایط اقساط جالبی را در نظر گرفته است. فیات ۵۰۰ ایتالیایی ۱۶ هزار دلار قیمت دارد که در فروش اقساط آن، ۲ هزار و ۵۰۰ دلار پول پیش در ابتدا باید پرداخت کرد. اقساط این خودرو نیز ماهیانه ۱۶۳دلار در ۳۶ ماه تعیین شده است. البته فیات ایتالیایی شرایط متفاوتی را برای خرید اقساط در نظر گرفته است تا همه دوستداران فیات بتوانند مالک آن شوند. به طور مثال برای همین مدل خودرو، می توان ۹۹۹ دلار پول پیش پرداخت کرد ولی در عوض به جای ماهیانه ۱۶۳دلار، ۱۹۹دلار به حساب نمایندگی واریز کرد.

برای فروش اقساط فیات ۵۰۰سی، که ۱۹هزار و ۵۰۰دلار قیمت دارد، شرایط آسانی درنظر گرفته شده است. ماهیانه ۲۲۲ دلار در کنار ۳ هزار دلار پیش پرداخت اولیه، شرایط اقساط این ایتالیایی پرطرفدار است.

آلفارومئو

این خودروسازی ایتالیایی از معروف ترین های اروپاست. آلفا رومئو یکی از معدودترین های مشهور جهان است که در بازار ایران به رغم تحریم ها حضور دارد و ظاهرا هنوز فشارهای لابی صهیونیستی بر این خودروساز اثرگذار نبوده است. با اینکه آلفا رومئو در داخل ایران در رده لوکس هاست و هرکسی توانایی یا بهتر بگوییم اجازه سوار شدن بر آن را ندارد، در اروپا شرایط ویژه و اسانی برای خرید این خودروی خاص تعیین شده است.

به طور مثال در انگلستان هواداران آلفا رومئوی میتو که ۱۴هزار و ۱۵۹پوند قیمت دارد، در ابتدای امضای قرارداد ۳هزار و ۴۰۰پوند و بعد از پرداخت ماهیانه ۱۳۹پوند در ۴۸ماه، ۴هزار پوند نیز در آخر پرداخت می کند. نکته جالب توجه آنجاست که بعد از ۴سال، تنها ۵۰۰پوند اضافه تر از قمت اصلی خودرو از مشتری دریافت می شود.

مدل جولیتای این خودروسازی با اینکه کمی گران تر است اما شرایط اقساط آسان تری دارد. پرداخت ۴۸ ماهه ۱۹۹ پوند در کنار ۱۹۹۹ پوند آورده اولیه و ۵۴۰۰ پوند پرداخت آخر، شرایط اقساط خرید این خودرو است.

لوکس های ایتالیایی

فراری، مازراتی و لامبورگینی لوکس های معروف جهان هستند که هر کدام ابهت خاص خود را دارند. درحالی که بعد از مازراتی زمزمه حضور لامبورگینی، یکی از غول های اتومبیل سازی جهان در ایران به گوش می رسید که اکنون با تشدید تحریم ها و فشار لابی صهیونیستی آمریکا، مازراتی نیز بازار ایران را ترک کرد و البته دیگر نام این خودرو در فهرست مجازهای وارداتی به کشور دیده نمی شود.

یکی از مزایای مازراتی این است که علاوه بر خرید نقد و اقساط خودروهای نو، خود کارخانه زمینه فروش اقساط خودروهای دست دوم و کارکرده را فراهم کرده است. برای خرید قسطی مازراتی، شرایط دقیقی عنوان نشده است. اما اقساط ۸۴ماهه برای خودروهای نو، اقساط ۷۲ماهه برای خودروهای کارکرده و حتی اقساط ۶۰ماهه، از شرایط فروش قسطی این لوکس ایتالیایی است.

دو لوکس ایتالیایی دیگر یعنی لامبورگینی و فراری نیز فعلا شرایط فروش اقساط ندارند ولی این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده اند که خودروی دلخواه خود را طراحی و سفارش دهند. از نکات جالب توجه دیگر این دو لوکس فروشگاه لوازمجانبی است. شاید بسیاری از طرفداران فراری و لامبورگینی به علت قیمت آنها نتوانند این خودروها را خریداری کنند اما می توانند محصولاتی نظیر ساعت، عینک آفتابی، لباس و کلاه را که در نوع خود بسیار شیک و جالب توجه هستند، از وبسایت این دو خودروساز معروف تهیه کنند.
منبع:افکارنیوز

قیمت ماشین



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

خطر برقراری  رابطه جنسی در دوران قاعدگی

سلامت نیوز: میل جنسی در دوره قاعدگی برای اکثر خانم ها بیشتر محسوس میشود و گاها برخی افراد نیز در این دوران اقدام به برقراری رابطه جنسی دخولی میکنند ، سوالی که برای خیلی ها پیش می آید علت آنکه گفته میشود در دوران قاعدگی (پریود) رابطه جنسی دخولی نداشته باشید چیست ، ما در این مقاله سعی داریم تا پاسخ جامعی در این خصوص ارائه دهیم.

رابطه جنسی

در زمان پريود یا عادت ماهانه یا همان قاعدگی ديواره هاي رحمی كه جهت لانه گزيني جنين آماده شده است و بافتي پر از عروق در جداره رحم شكل گرفته است ريزش كرده و از طريق دهانه رحم وارد واژن يا مجراي تناسلي شده و خارج مي گردد. که حتما شما آنرا مشاهده کرده اید در اینصورت هم دهانه رحم باز مي باشد و هم ديواره هاي رحم بر اثر ريزش زخمي مي باشد در اینصورت برقراري رابطه جنسي باعث خواهد شد تا ميكروبها وارد رحم شده و ايجاد عفونت نمايد.

معمولا عفونت ايجاد شده شديد بوده و عوارض بسياري براي فرد به جا مي گذارد. مثلا اين عفونت مي تواند باعث چسبندگي هاي داخل رحمي شود و مانع از بارداري فرد در اينده گردد. يا ممكن است اين عفونت منجر به عفونت داخل حفره لگن شود و مشكلات زيادي را براي زن ايجاد نمايد. لذا از نظر پزشكي برقراري رابطه جنسي دخولی در اين دوران صحيح نمي باشد.

البته از نظر شرعی نیز رابطه جنسی دخولی در دوران قاعدگی حرام است.

اما خانمهایی که نیاز جنسی در دوران قاعدگی برای آنها محسوس تر میباشد ، میتوانند از طریق غیر دخولی جهت تامین این نیاز بهره مند شوند

رابطه جنسی



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

معرفی برخی نکاتی که ما باید درباره کاندوم بدانیم

سلامت نیوز : معمولا جنس اکثر کاندومها لاتکس است که جنس ارجح و مرغوب میباشد با اینحال در بازار انواع دیگری هم وجود دارد که بهتر است مصرف کنندگان نسبت به این مسیله هوشیاری لازم را داشته باشند.

کاندوم زنانه

به این دلیل که هم نازکتر و هم مقاومتر و هم احتمال سرایت بیماری و ویروس در آنها کمتر است.البته گاهی بعضی خانم ها نسبت به کاندومهای لاتکس دار حساسیت دارند که در این حالت بهتر است از انواع بدون لاتکس استفاده شود. از نظر اینکه از چه اندازه ای استفاده شود معمولا همه از انواع متوسط و معمولی استفاده میکنند ولی این مسئله در کشورهای دیگر به دلیل فرهنگ بالای مصرف تفاوت میکند ومصرف کنندگان ترجیح میدهند از اندازه های متناسبتری استفاده کنند.

اغلب کاندومها به طور معطر عرضه میشود بطوری که در غیر اینصورت باعث دلزدگی مصرف کنندگان میگردد. البته منظور از دلزدگی این هست که چون بعضی از زوجین تمایل به سکس دهانی دارند ممکن است بوی نامطبوع کاندوم اثر نامطلوبی در مراحل انها داشته باشد.

یکی از نکات در نگهداری کاندوم این هست که سعی کنید کاندوم را همیشه در یک جای مشخص و معین و درضمن قابل دسترس نگهداری کنید. همچنین کاندوم را باید در محلی دور از حرارت، فشار، نور آفتاب و رطوبت دائمی نگهداری کرد چرا که در غیر اینصورت نمیتوان به آن اطمینان کرد مثلا کیف پول جیبی شما که هر روز متحمل فشار است جای مناسبی برای نگهداری کاندوم نیست.

یکی از مزایای مهم کاندوم جلوگیری از حاملگی است با اینحال علاوه بر پیشگیری از حاملگی، از بیماریهای مقاربتی نیز پیشگیری میکند و با کاهش خطر انتقال بیماریهای مقاربتی از نازایی و خطر ابتلا به بیماری سرطان دهانه رحم را نیز در خانمها کاهش میدهد. گاهی به مواردی برخورد میکنیم که خانمها به منی شوهرشان حساسیت دارند,در صورت حساسیت خانمها به منی شوهر استفاده از کاندوم مفید میباشد.

استفاده از آن در مردانی که انزال زودرس دارند مفید بوده است و سبب تاخیر انزال و در نتیجه حفظ غرور میشود.استفاده از کاندوم روشی ارزان بوده و استفاده شخصی از آن نیز راحت میباشد و احتیاج به راهنمایی زیادی ندارد.بعلاوه هرگاه لازم باشد میتوان همراه سایر روشهای دیگر جلوگیری، استفاده کرد، مانند چند ماه اول وازکتومی. بعد از قطع مصرف آن نیز میتوان حاملگی را ایجاد نمود و بدین ترتیب فاصله دخواه سنی را بین فرزندان ایجاد نمود.هر کاندوم برای یکبار مصرف است و قبل از مصرف لازم است به تاریخ انقضای آن توجه نمود و اگر از تاریخ آن گذشته است، از مصرف آن جدا خودداری کرد.

برای نرم کردن و لغزنده کردن کاندوم میتوان از ژلهای مخصوص اینکار و لیزکننده‌ها (لوبریکیشن‌ها) که مواد اصلی آنها آب میباشد استفاده نمود و از چرب کردن کاندوم جدا خودداری کرد که هر نوع چربی (وازلین، روغن و ...) باعث خرابی کاندوم میشود. این نوع ژلها را میتوان از داروخانه‌ها تهیه کرد. تماس کاندوم با اشیاء برنده هنگام استفاده از آن مثل ناخن بلند و انگشتر ممکن است باعث پارگی کاندوم شود استفاده از کاندوم با توجه به ارزان بودن و استفاده آسان آن در مقابل ابتلا به انواع بیماریهای مقاربتی و ایدز که به صورت مختصر درباره آنها توضیح داده خواهد شد، امری عقلانی است، چرا که ابتلا به آنها هزینه‌های درمانی سنگین و خلاهای روانی بسیاری را پی‌آمد خواهد داشت.

گاهی به علت رنگی بودن کاندوم چنین به نظر میرسد که ضخامت آن بیشتر یا کمتر از حد معمول است در حالیکه رنگ تند کاندوم چنین تصوری را میدهد. به علت پایین بودن فرهنگ مصرف و کم بودن اطلاعات، گاهی افراد اظهار میکنند که مصرف کاندوم باعث پایین آمدن لذت میشود که این فقط وهم و تفکر غلط است ومصرف کاندوم هیچ تاثیری در این پدیده ندارد.
چنانچه در هنگام نزدیکی متوجه پارگی یا سوراخ در کاندوم شدید و یا نزدیکی مشکوک به حاملگی ناخواسته داشته‌اید با استفاده از قرصهای پیشگیری از بارداری به روش زیر میتوان از وقوع یک حاملگی ناخواسته جلوگیری کرد:بلافاصله (حداکثر تا 72 ساعت) پس از نزدیکی مشکوک به حاملگی ناخواسته 2 عدد قرص پیشگیری از بارداری از نوع اچ.دی (سفید رنگ) را همزمان با هم و 12 ساعت بعد 2 عدد دیگر از همین قرص میل شود. (جمعا 4 قرص اچ.دی)چانچه قرص اچ.دی در دسترس نبود میتوانید بلا فاصله 4 قرص ال.دی (کرم رنگ) را با هم و 12 ساعت بعد 4 قرص دیگر از همین قرص میل شود. (جمعا 8 عدد قرص ال.دی) بخاطر داشته باشید که هرچه خوردن قرصها را سریعتر شروع نمایید امکان موفقیت این روش برای پیشگیری از حاملگی ناخواسته بیشتر است.

گرچه این روش در اکثر موارد از بارداری ناخواسته جلوگیری میکند، ولی تاثیر آن صد در صد نیست و استفاده از این روش مختص موارد اورژانس و اضطراری میباشد و نباید بعنوان یک روش پیشگیری مستمر مورد استفاده قرار گیرد.چه کاندومی مصرف کنیم؟حتما میبایست از کاندومهای شناخته شده و تست شده مصرف کرد چرا که سوراخهای کاندوم ممکن است به اندازه‌ای ریز باشد که فقط دستگاههای الکترونیکی بتواند آن را تشخیص دهد ولی اسپرم و ویروس میتوانند از آن عبور کنند و چشم معمولی قادر به دیدن آن نباشد، لذا حتما و همیشه از کاندوم‌هایی که صد در صد تست الکترونیکی شده مصرف کنید و در خرید آن به مارک کاندوم توجه کنید که حتما از مارکهای معتبر باشد چرا که اخیراً برخی از کشورها اقدام به تولید کاندومهایی با مارک و حتی شکل بسیار مشابه به مارکهای معروف کرده‌اند که کیفیت اصلی آن را ندارد و تست نشده هستند.

همچنین کاندومهایی با عکسهای سکسی وجود دارد که اکثراً کیفیت جالبی ندارند و بصورت غیر اتوماتیک بسته‌بندی میشوند و یا اگر هم وارداتی باشند بصورت قاچاق وارد میشوند و این گونه واردات ایجاب میکند که کاندوم به صورت فئله و تحت فشار و فاقد شرایط مطلوب وارد شود که این امر خود از کیفیت آن میکاهد.ذکر این نکته حائز اهمیت است که هیچوقت عکس روی کاندوم (بطور کلی هر کالایی) بیانگر کیفیت آن نیست.

روش مصرف کاندوم ,کاندوم را باید قبل از نزدیکی و در حالت نعوذ روی آلت کشید بطوریکه آنرا کاملا بپوشاند زیرا ترشحات مرد قبل از انزال نیز اسپرم وجود دارد.هنگام استفاده میبایست فضای خالی کوچکی که در انتهای کاندوم وجود دارد و مایع منی در آن جمع میشود را خالی کرد.یعنی برآمدگی ابتدای کاندوم که یک فضای خالی و محل جمع شدن مایع منی هست را توسط دو انگشت شصت و میانه گرفت، بطوریکه از هوا خالی شود. بعد با دست دیگر آنرا نصب نمود زیرا در غیر اینصورت هوای جمع شده در فضای خالی مذکور، در حین دخول باعث پاره شدن کاندوم میشود.نباید برای مصرف کاندوم را هنگامیکه از بسته باز میکنیم از حالت حلقوی درآوریم سپس آنر را نصب کنیم زیرا در اینصورت دیگر کاربرد ندارد و پس از نصب گشاد میشود و لق میزند.مصرف کاندوم مانند وقتی است که جوراب را حلقه میکنید و بعد نوک پا را در آن میگذارید و با لغزاندن و باز و کردن حلقه جوراب، آن را روی پای خود میکشید.

مصرف کاندوم هم تقریبا چنین حالتی دارد.گاهی درحین نصب کاندوم، متوجه میشوید کاندوم نصب نمیشود و هر چه آن را به پایین می‌غلطانید فایده‌ای ندارد. در این مورد شما کاندوم را بر عکس گذاشته‌اید، پس لازم است قبل از نصب (بدون باز کردن) یک فوت داخل کاندوم بکنید (مثل بادکنکی که فوت میکنید) باز میشود و میتوانید جهت صحیح آن را تشخیص دهید.بعد از انزال لازم است که کاندوم را درآورید و سر آن را تا بزنید و سپس در یک دستمال کاغذی و بعد در سطل آشغال بندازید. از انداختن کاندوم درتوالت و دستشویی خودداری کنید زیرا کاندوم غیر قابل حل شدن در هر ماده‌ای است و بهترین راه انداختن آن در کیسه زباله است.
منبع: مسایل جنسی و زناشویی و شرعی

کاندوم مردانه



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

دیدن خواب ديوار به علاوه تعبیر خواب ديوار

دختر

محمدبن سيرين گويد: ديوار در خواب، حال بيننده خواب است در دنيا. اگر بيند بر ديوار نشسته است و آن ديوار محكم و با قوت است، دليل كند كه حالش در دنيا نيكو و محكم است. اگر بيند كه ديوار خراب مي كرد و ديوار كهنه است، دليل كه مال يابد. اگر نو بود، دليل بر غم و مصيبت است. اگر بيند كه بر ديوار به پاي بود، دليل كه حالش مستقيم و نيكو نباشد. اگر بيند كه از ديوار بيفتاد، دليل است حالش متغير شود. اگر بيند كه از ديوار آويخته است، دليل بود پراكندگي حال و زوال عيش او را. اگر بيند كه ديوار را برداشت، دليل كه مردي ...
را به درجه بلند برساند. اگر بيند كه ديوار را فرو افكند، دليل كه آن را از معيشت بيفكند، تا هلاكش كند. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه ديوار كج را راست كرد يا ديوار خراب را عمارت كرد، دليل كه حال تباه شده او به صلاح باز آيد. اگر بيند كه ديوار شهر يا ديوار مسجد جامع بيفتاد، دليل كه والي شهر هلاك شود. جابر مغربي گويد: ديوار به خواب ديدن، مردي بزرگوار است به قدري كه بزرگ بود. اگر بيند كه ديوار كهنه را نيكو كرد و نيك را خراب نمود، دليل بر غم و اندوه است. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: اگر بيند به دست خود ديوار بنا كرد، اگر ديوار از گل و خشت است، دليل است بر مال و دين امانت. اگر ديوار از گچ و آجر بيند، دليل بر خويشتن بيني و تباهي او كند، اگر آن ديوار از سنگ و آهك بيند، دليل كه به دنيا مغرور و فريفته شود و طالب راه آخرت نباشد.

دختر



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

جن از دیدگاه علمی و در قرآن

جن از دیدگاه علمی

تاکنون هیچ تحقیق مستدل علمی در مورد جن در نشریات علمی چاپ نشده است. ریچارد داوکینز، استاد زیست‌شناسی دانشگاه آکسفورد، احتمال وجود جن و سایر موجودات ماوراالطبیعی را به دلیل نداشتن پشتوانه علمی مساوی با احتمال وجود پلنگ صورتی در دنیای واقعی می‌داند.[۲] ضمن اینکه ویژگی‌هایی که در ذهن عوام در مورد جن وجود دارد با تعریف دینی از آن مطابقت ندارد.[۳]

جن

جن درقرآن

آیات قرآن دربارهٔ جن

۱-خلق الجان من مارج من نار۱۴الرحمن

۲-.. خلقته من طین وخلقتنی من نار ۷۷ص

۳-والجان خلقناه من قبل من نار السموم۲۷حجر

۴-قال اناخیرمنه خلقتنی من نارو...۱۱اعراف

بموجب آیات یادشده خلقت جن ازاتش یاشعله آنست

ازجن تعابیردیگری درقرآن آمده است جان-عفریت-خناس-نفاث-جنه-شیطان-ابلیس-الثقلان

ابلیس که نام قبلی وی عزازیل بودرئیس شیاطین واجنه است که سالهای بسیاربه عبادت خدامشغول بود. بهمین علت درصف فرشتگان میایستادتااینکه درمساله خلقت آدم دچاراستکباروغرورشدوموقعیت خودراازدست دادودرزمین ماموراغوای ادمیان شدابلیس ازاجنه است قرآن کریم می‌فرماید فسجدواالاابلیس کان من الجن ۵۰کهف. درقرآن کریم سوره‌ای بنام جن آمده ودران باسلام آوردن جنیان نزدپیامبراسلام اشاره شده است. یکی ازمعجزات حضرت سلیمان تسلط ایشان برجنیان بود. ببرخی ازصفات ابلیس اشاره می‌شود. بئس القرین-خناس-رجیم-غرور-قرین-مارد-وسواس[۴] داستان ابلیس[۵]ومحاجه خداوشیطان.

جن



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

دسترسی کاربران ایرانی به تلگرام شاید قطع شود

به گزارش میهن گرام :وب سایت ماشبل (Mashable) خبر از احتمال قطع دسترسی کاربران تلگرام در ایران را داد.

تلگرام

در حکمی که از سوی شورای عالی فضای مجازی ایران تصویب شده است، تمامی برنامه های پیام رسان موظف هستند ظرف مدت یک سال از سرورهای واقع در داخل کشور استفاده کنند.

اخیرا یکی از خبرگزاری های دولتی ایران در روز یکشنبه اعلام کرده بود که شرکت های پیام رسان خارجی فعال در ایران برای تضمین ادامه فعالیت خود، ملزم به انتقال تمامی اطلاعات مرتبط با شهروندان ایرانی به کشور هستند.

در ادامه این مطلب آمده است: تلگرام هنوز در این خصوص بیانیه ای منتشر نکرده است، اما با توجه به اظهارات پیشین پاول دورف، موسس و مدیرعامل این شرکت، کاربران تلگرام باید منتظر پایان فعالیت این پیام رسان خارجی در ایران باشند.

تلگرام ادعا می‌کند که ماهانه ۱۰۰ میلیون کاربر فعال داشته و روزانه ۱۵ میلیارد پیام را جا به جا میکند. بر اساس اخبار منتشر شده حدود ۲۰ میلیون از این کاربران نیز ایرانی هستند.

کانال تلگرام



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

روند روبه بالای نرخ سکه در بازار

قیمت سکه

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ هر گرم طلای 18 عیار حدود 100 هزار تومان قیمت دارد و نیم و ربع سکه به ترتیب 506 و 273 هزار تومان عرضه می‌شود.
 

همچنین اونس جهانی برای معاملات در بازار نیویورک 1253 دلار است.
 

در میان سایر ارزها یورو 3939 تومان، پوند انگلستان 5043 تومان و یوان چین 541 تومان فروخته می‌شود.

 
نوع طلا     قیمت     تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هر گرم طلای 18 عیار     100 هزار و 282 تومان     2010 تومان کاهش
هر مثقال طلا     444 هزار و 400 تومان     200 تومان کاهش
هر اونس طلا     1253 دلار     11 دلار افزایش
نوع سکه            
سکه تمام طرح جدید     یک میلیون و 10 هزار تومان     5000 تومان افزایش
سکه تمام طرح قدیم     یک میلیون و 8000 تومان     5000 تومان افزایش
نیم سکه     506 هزار تومان     1000 تومان کاهش
ربع سکه     273 هزار تومان     بدون تغییر
یک گرمی     180 هزار تومان     500 تومان کاهش
نوع ارز            
دلار آمریکا     3457 تومان     6 تومان کاهش
یورو     3939 تومان     26 تومان کاهش
پوند انگلستان     5043 تومان     1 تومان افزایش
یوان چین     541 تومان     1 تومان کاهش
لیر ترکیه     1212 تومان     4 تومان افزایش
درهم امارات     947 تومان     1 تومان کاهش

قیمت طلا



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

بستنی خامه ای سنتی به علاوه روش درست کردنش

بستنی

مواد لازم:

شير ................ ۲ ليوان

نشاسته ................ ۵۰ گرم

شكر ................ ۵۰ گرم

تخم‌مرغ .................. ۲ عدد

وانيل .................. مقداري

زعفران ................ ۱ قاشق مرباخوري

خامه .................۱۵۰ گرم

طرز تهيه :

ابتدا شير را بجوشانيد و نشاسته را به آن اضافه كنيد تا چند دقيقه بپزد. زرده تخم‌مرغ را كه با شكر خوب هم زده‌ايد را به آن اضافه كنيد و بهم بزنيد. سفيده تخم‌مرغ را بايد آنقدر بزنيد تا كف خالصي شود. آن را هم داخل مايع بريزيد. سپس وانيل و زعفران را هم به آن اضافه نماييد. اين مخلوط بيش از دو دقيقه احتياج به پختن ندارد. سپس ظرف مايع را بگذاريد تا سرد شود. آن‌گاه مخلوط را به همراه خامه هم بزنيد و در ظرف مخصوص بريزيد و داخل فريزر بگذاريد تا زمان سرو كردن آن برسد. البته مي‌توانيد مخلوط را در ليوان‌هاي مخصوص بريزيد و داخل فريزر بگذاريد تا خودش را بگيرد.

بستنی



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

شعر تا تو هستی و غزل هست دلم تنها نیست

شعر

تا تو هستی و غزل هست دلم تنها نیست
محرمی چون تو هنوزم به چنین دنیا نیست

از تو تا ما سخن عشق همان است که رفت
 که در این وصف زبان دگری گویا نیست

بعد تو قول و غزل هاست جهان را اما
 غزل توست که در قولی از آن ما نیست

تو چه رازی که بهر شیوه تو را می جویم
تازه می یابم و بازت اثری پیدا نیست

شب که آرام تر از پلک تو را می بندم
در دلم طاقت دیدار تو تا فردا نیست

این که پیوست به هر رود که دریا باشد
از تو گر موج نگیرد به خدا دریا نیست

من نه آنم که به توصیف خطا بنشینم

این تو هستی که سزاوار تو باز اینها نیست.

"محمدعلی بهمنی"

شعر



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 داستان زیبا و کوتاه عشق چیست؟

دختری کنجکاو میپرسید: ایها الناس عشق یعنی چه؟ دختری گفت: اولش رویا آخرش بازی است و بازیچه مادرش گفت: عشق یعنی رنج پینه و زخم و تاول کف دست پدرش گفت: بچه ساکت باش بی ادب! این به تو نیامده است رهروی گفت: کوچه ای بن بست سالکی گفت: ....

داستان


راه پر خم و پیچ در کلاس سخن معلم گفت: عین و شین است و قاف، دیگر هیچ دلبری گفت: شوخی لوسی است تاجری گفت: عشق کیلو چند؟مفلسی گفت: عشق پر کردن شکم خالی زن و فرزند شاعری گفت: یک کمی احساس مثل احساس گل به پروانه عاشقی گفت: خانمان سوز است بار سنگین عشق بر شانه
شیخ گفتا: گناه بی بخشش واعظی گفت: واژه بی معناست زاهدی گفت: طوق شیطان است محتسب گفت: منکر عظماست قاضی شهر گفت: عشق را فرمود حد هشتاد تازیانه به پشت جاهلی گفت: عشق را عشق است پهلوان گفت: جنگ آهن و مشت رهگذر گفت: طبل تو خالی است یعنی آهنگ آن ز دور خوش است
دیگری گفت: از آن بپرهیزید یعنی از دور کن بر آتش دست چون که بالا گرفت بحث و جدل توی آن قیل و قال من دیدم طفل معصوم با خودش می گفت: من فقط یک سوال پرسیدم!

داستان خفن



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

شکست عجیب اسپانیا در برابر تیم گرجستان

به گزارش "ورزش سه"، اسپانیا در آخرین دیدار خود پیش از رقابت های یورو 2016 در مصافی دوستانه به مصاف تیم گرجستان رفت.

 3

بازی را شاگردان دل بوسکه در تیم ملی اسپانیا بسیار بهتر آغاز کردند و انگیزه بالایی از خود نشان دادند. روی حرکات وازکز، نولیتو و آدوریز آن ها در خط حمله خطرناک نشان می دادند اما در طرف مقابل نیز گرجستان تیم دست و پا بسته ای نبود و روی ضد حملات خطرناک نشان می داد.


در دقیقه 28 فابرگاس می توانست با ضربه خود دروازه گرجستان را تهدید کند اما دروازه بان این تیم به خوبی توانست توپ را مال خود کند.

در حالی که نیمه اول می رفت با نتیجه بدون گل خاتمه یابد. گرجستانی ها توانستند روی یک غافلگیری دروازه اسپانیا را باز کنند. در دقیقه 40 نیمه اول اوکریاشویلی موفق شد با ضربه ای زیبا روی سانتر ارسالی، دروازه دخیا را باز کند تا زنگ خطر در آستانه یورو برای دل بوسکه به صدا در آید.

در نهایت نیمه اول با همین تک گل به سود گرجستان خاتمه یافت.

نیمه دوم بازی با تعویض های زیاد اسپانیا آغاز شد تا مشخص شود دل بوسکه قصد دارد نفرات دیگر خود را نیز در این دیدار مورد آزمایش قرار دهد.

 
بازی با مالکیت توپ تمام و کمال اسپانیایی ها در نیمه دوم نیز ادامه پیدا کرد اما شاگردان دل بوسکه از پایه ریزی حملات خطرناک عاجز بودند.


گرجستانی ها نیز روی چند صحنه بار دیگر می توانستند دروازه اسپانیا را تهدید کنند اما مدافعان این تیم بر خلاف نیمه اول، هوشیار عمل کردند.


در نهایت علی رغم حضور پر تعداد بازیکنان اسپانیا در زمین گرجستان در دقایق پایانی، تلاش این تیم ثمری نداشت تا گرجستان در آستانه یورو با پیروزی 1-0 مقابل مدافع عنوان قهرمانی، شوکی اساسی به هواداران اسپانیا وارد کند.

ورزش 3



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

دیدن خواب كشتزار و کاسه به تعبیرشان

كشتزار
 محمدبن سيرين گويد: ديدن كشتزار در خواب چون معروف بود، دليل بر فرزند است. اگر ديد كشتزاري درود، دليل كه بعضي مردم آنجا كشته شوند. حضرت دانيال گويد: اگر ديد در كشتزاري معروف بود، دليل كه عملي كند كه دين و دنياي او نيك بود و اگر ديد در ميان كشتزاري مي رفت، دليل كه به عزا رود. جابرمغربي گويد: اگر بيند آتش در كشتزار افتاده بود و بسوخت، دليل قحط است. اگر در خواب كشتزاري بيند و نداند كه از كيست، دليل بر زيانِ بيننده است.

کس

کاسه
محمدبن سيرين گويد: ديدن كاسه چوبين به خواب، چون خوردني در وي است، دليل كه از سفر روزي حلال يابد. اگر كاسه را تهي بيند، دليل بر فروماندگي بود. ديدن كاسه در خواب، دليل بر خادمي است كه بر دست او خيرات برود، اما كاسه سيمين و زرين چون خوردني در وي بود، دليل بر روزي حرام بود و كاسه قلعي و سفيدروي، دليل بر روزي شبهت زده و كاسه آبگينه، دليل بر زن بود. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند در كاسه چيزي خوش بود و بخورد، دليل منفعت است.....
اگر چيزي ترش بود، دليل غم و اندوه است و ديدن كاسه تهي در خواب، دليل بر فروماندگي و مفلسي است.

کس



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()